نماینده مردم در مجلس:

ائتلاف عربی باید برای همیشه یمن را ترک کند

رضازاده با بیان اینکه ائتلاف عربی باید برای همیشه یمن را ترک کند، گفت: برقراری آتش بس در یمن بیانگر شکست ائتلاف عربی است.
کد خبر: ۵۱۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴ - 04April 2022

ائتلاف عربی باید برای همیشه یمن را ترک کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «یعقوب رضازاده» عضو هیات رئیسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در رابطه با استقبال ایران از ابتکار صلح رییس شورای عالی یمن، اظهار داشت: متاسفانه ماجراجویی سعودی‌ها به همراه چند کشور متجاوز دیگر موجب خسارت‌های بسیاری برای مردم یمن شده است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ائتلاف عربی برای دخالت در امور داخلی یمن به این کشور لشگر کشی کرد، اما امروزه در باتلاق این سرزمین گیر کرده است، اظهارکرد: این مهم در حالیست که مسائل داخلی این کشور باید بر اساس تامین منافع ملی و مطابق گفتگو میان گروه‌های داخلی یمنی حل و فصل شود.

رضازاده با اشاره به بیان اینکه طولانی شدن جنگ و تجاوز به یمن آسیب‌های انسانی زیادی را رقم زده است، ادامه داد: این مهم در حالیست که در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد آتش بس میان طرف‌های درگیر هستیم، اما ائتلاف عربی باید برای همیشه این سرزمین را ترک کند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه متاسفانه شاهد تحرک متجاوزان به وسیله دسیسه‌های آمریکایی-صهیونیستی در یمن هستیم، افزود: در واقع همپیمانان ائتلاف عربی نمی‌خواهند جنگ در یمن پایان یابد، زیرا آن‌ها تسلیحات خود را به کشور‌هایی مانند عربستان و ... می‌فروشند و درآمد‌های دلاری بسیاری را از بحران یمن به جیب زده اند.

رضازاده خاطرنشان کرد: در این میان باید اذعان کرد رفع فوری محاصره یمن امری ضروری است، زیرا تامین نیاز‌های اساسی مردم یمن در گرو پهلوگیری کشتی‌های تجاری است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار