نماینده مردم در مجلس:

تعلل آمریکایی‌ها برای اتخاذ تصمیمات سیاسی در مذاکرات قابل پذیرش نیست

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه گفت: تعلل و بهانه‌جویی‌های آمریکایی‌ها برای اتخاذ تصمیمات سیاسی در مذاکرات قابل پذیرش نیست.
کد خبر: ۵۱۴۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷ - 05April 2022

تعلل آمریکایی‌ها برای اتخاذ تصمیمات سیاسی در مذاکرات قابل پذیرش نیست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «احد آزادی‌خواه» نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره روند مذاکرات وین، اظهار داشت: موضع ایران انجام مذاکره است و جمهوری اسلامی ایران هیچ زمان مخالف مذاکره نبوده است.

وی بیان کرد: البته ما همواره بر این مسئله تاکید کردیم که مذاکرات باید منطقی و مبتنی بر رفع تحریم‌های ایران باشد. طرف مقابل هم باید در عمل به تعهدات خود پایبند باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا یک بار در آزمون مذاکرات رد شد. آنان حُسن نیتی در عمل به تعهدات خود نداشتند و آمریکا در مذاکرات دارای سوء سابقه است.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه ادامه داد: خروج یکجانبه آمریکا از برجام نشان داد که مقامات آمریکا به تعهدات خود پایبند نیستند و اگر امروز آمریکا می‌خواهد مذاکرات وین به سرانجام برسد و توافقی حاصل شود، باید اهلیت خود را ثابت کرده و خطای گذشته خود را جبران کند.

وی با انتقاد از تعلل مقامات آمریکا در اتخاذ تصمیم در مذاکرات وین، اظهار داشت: تعلل و بهانه جویی‌های آمریکایی‌ها برای اتخاذ تصمیمات سیاسی در مذاکرات قابل پذیرش نیست و این نوع رفتار آنان مقدمات خطای بعدی آمریکا را فراهم می‌کند. قطعاً این بار ضرر و زیان آمریکا به مراتب بیشتر از گذشته خواهد بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شرق دنیا به جمهوری اسلامی ایران روی آورده است و این کشور‌ها برای تقویت مناسبات اقتصادی و سیاسی با ایران رغبتی بسیار زیادی دارند. چین و روسیه در حال انعقاد قرارداد بلندمدت با ایران هستند و ما مانند گذشته حرص و ولعی در مذاکرات نداریم. با وجود این، ما علاقه‌مند به انجام مذاکرات در چارچوب قواعد و قوانین بین المللی هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت خنثی‌سازی تحریم‌ها، گفت: تحریم‌های شدید و یکجانبه آمریکا دیگر در اقتصاد ما اثر چندانی ندارد و به بیان دقیق‌تر آن تأثیری را که قبلاً داشت، ندارد و گره‌گشایی‌های مختلفی در کشور انجام شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار