شهید «محمدباقر مشهدی عبادی»:

علی‌وار می‌جنگیم و حسین‌وار به شهادت می‌رسیم

برادر سردار شهید «محمدباقر مشهدی عبادی» خاطره‌ای را از سخنان برادر شهید خود در شب قبل از عملیات خیبر و نیز اولین دقایق آغاز این نبرد روایت کرده است.
کد خبر: ۵۱۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۳ - 12April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، شب قبل از عملیات، حال و هوای ویژه‌ای در جبهه‌ها حاکم بود و بسیاری از صحنه‌های معنوی زیبا در این ساعات منتهی به شروع نبرد رقم می‌خورد که بی‌شباهت به شب قبل از حماسه عاشورا نبود.

«حسن مشهدی عبادی» جانباز دفاع مقدس و برادر سردار شهید «محمدباقر مشهدی عبادی» فرمانده دلاور گردان امام حسین (ع) لشکر ۳۱ عاشورا، خاطره‌ای را از سخنان برادر شهید خود در شب قبل از عملیات خیبر و نیز اولین دقایق آغاز این نبرد روایت کرده که نشانگر شهادت‌طلبی و خلوص نیت این شهید سرافراز است:

«شب قبل از عملیات خیبر دستور داد موتور برق محل استقرار گردان را خاموش کنند و گفت: هرکس از دنیا نبریده، چراغ‌ها را خاموش کرده‌ایم که بدون هیچ خجالتی بتواند برگردد. من به صراحت می‌گویم مأموریت ما مأموریت شهادت است و یک درصد هم احتمال ندارد احدی برگردد؛ ما تا آخرین نفر علی‌وار می‌جنگیم و حسین‌وار به شهادت می‌رسیم.

با آغاز عملیات، محمدباقر سوار هلی‌کوپتر شد تا همراه نیرو‌های خود به جزایر مجنون اعزام شود؛ اما پس از برخاستن هلی‌کوپتر آن را فرود آورد و به یکی از رزمندگانی که در مقر مانده بود، گفت: به برادرم حسن بگو یک‌بار با اتومبیل لشکر تصادف کرده‌ام، برود و مخارج آن اتومبیل را با لشکر تصفیه کند».

«محمدباقر مشهدی عبادی» هفتم اسفند سال ۱۳۶۲ در جریان همین عملیات به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار