فرمانده مرزبانی انتظامی کل کشور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

به‌کارگیری پهپاد و ریزپرنده‌ها برای پایش مرزها و سواحل/ برخورد قانونی با اتباع بیگانه که غیرمجاز وارد کشور می‌شوند

سردار گودرزی با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های الکترونیکی در مرزها و سواحل گفت: پایش تصویری و اقدامات الکترونیکی، اپتیکی، پهپادی و استفاده از ریزپرنده‌ها در اولویت برنامه‌های مرزبانی قرار دارد.
کد خبر: ۵۱۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۷ - 06April 2022
به‌کارگیری پهپاد و ریزپرنده‌ها برای پایش مرزها و سواحل/ برخورد قانونی با اتباع بیگانه که غیرمجاز وارد کشو می‌شوندسردار «احمدعلی گودرزی» فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، درباره ورود غیرقانونی به کشورها اظهار داشت: در همه دنیا مرزنشینان باهم مراوده دارند؛ اما در خصوص افرادی که قصد ورود غیرقانونی به کشور را دارند، ما اقدامات لازم را انجام می‌دهیم و همانطور که پیش از این نیز مطرح شده است، قریب به ۳۵۰ هزار نفر از اتباع غیرایرانی که از نقاط مختلف مرزی قصد ورود غیرمجاز به کشور را داشتند، توسط نیروهای مرزبانی بازداشت شدند.
 
سردار گودرزی ادامه داد: اگر اتباع بیگانه به صورت غیرقانونی به کشور ما وارد شوند، اگرچه با رأفت اسلامی با آن‌ها رفتار می‌کنیم، اما براساس قانون اقدام خواهیم کرد. 
 
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص برخورد با باندهای قاچاق انسان گفت: مرزبانان با اشراف اطلاعاتی که در مرزها دارند، باندهایی را که اقدام به قاچاق می‌کنند، شناسایی و دستگیر می‌کنند. 
 
وی افزود: تقویت زیرساخت‌های الکترونیکی در مرزها و سواحل یکی از اولویت‌های امسال فرماندهی است. همچنین پایش تصویری و اقدامات الکترونیکی، اپتیکی، پهپادی و استفاده از ریزپرنده‌ها در اولویت برنامه‌های مرزبانی قرار دارد.
 
فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران همچنین درباره تجهیزاتی که به مرزبانی الحاق شده است، گفت: از طریق این تجهیزات در خصوص رسیدگی به آب‌های انحصاری و استحکام دو هزار و ۷۰۰ کیلومتر سواحل مرزی اقدامات خوبی انجام شده است و امسال ۷۰ شناور به تجهیزات و ناوگان ما اضافه شده است و این روند ادامه دارد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار