حجت‌الاسلام «محمدی»:

تمام لحظات ماه رمضان پر از معنویت و فضائل است

مسئول نشر آثار مشارکت روحانیت اداره‌‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای جلب رحمت الهی و تطهیر نفس از رذائل اخلاقی و آراستن به فضائل اخلاقی است.
کد خبر: ۵۱۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸ - 06April 2022

تمام لحظات ماه رمضان پر از معنویت و فضائل است

حجت‌الاسلام «سعید محمدی» مسئول نشر آثار مشارکت روحانیت اداره‌‌کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ارومیه، با اشاره به توصیف ماه مبارک رمضان و سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: پیغمبر اکرم (ص) در این ماه نکات ارزشمند و قابل توجهی در رابطه با ماه مبارک رمضان و نحوه سلوک در آن را متذکر شدند مبنی بر اینکه دلیل اینکه این ماه، ماه فضیلت و غفران الهی است که روز و شبش و تمامی آنات و لحظاتش پر از معنویت و فضائل است و کسی که خود را از باران رحمت و مغفرت الهی بی نصیب گرداند شقی است. همه انسان ها در این میهمان هستند و همه مورد تکریم و توجه حضرت احدیت قرار دارند و گرسنگی و تشنگی آن یادآور قیامت است و ترحم انسان‌ها نسبت به هم در آن بسیار ستودنی است.

وی با اشاره به آیه 183 سوره بقره بیان داشت: دو نکته در این آیه مشاهده می‌شود؛ اولا: روزه برای همه امت های ماقبل اسلام نیز از طرف خداوند متعال واجب بوده است. ثانیا فلسفه آن تقواست چنانکه فرمود: «لعلکم تتقون» آنچه در ظاهر از روزه رمضان دیده می شود ترک اکل و شرب است که عادت روزانه در چند مرتبه است.

مسئول نشر آثار مشارکت روحانیت اداره‌‌کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی تصریح کرد: وقتی انسان قادر به ترک این عادت سخت است پس نسب به ترک بسیاری از رذائل اخلاقی و باطنی و آراستن نفس به فضائل اخلاقی توانا و مستعد است لذا باطن روزه یک خودباوری با تکیه بر امدادهای الهی است.

حجت الاسلام محمدی با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان دفاع مقدس که با دهان روزه به لقاء حق شتافتند گفت: طبق گزارش مرکز بنیاد شهید و امور ایثارگران بیش از 14 هزار رزمنده در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار