رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

بهترین وسیله برای تقویت هویت دینی، هنر انقلاب است

«بلاغی» گفت: بهترین وسیله برای تبیین ظرفیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و تقویت هویت انقلابی در بین مردم، هنر انقلاب است.
کد خبر: ۵۱۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸ - 06April 2022

«سیدمحمدحسین بلاغی» رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز، درباره برنامه‌های حوزه هنری آذربایجان شرقی در هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی برای این هفته درنظر گرفته شده است و اصلی‌ترین محور این است که به این برنامه‌ها ضریب مردمی داده شود و تا عموم مردم به ویژه جوانان و نوجوانان بیش‌تر با هنر انقلاب آشنا شوند.

وی افزود: بیش از 30 برنامه توسط حوزه هنری استان اجرا خواهد شد که برگزاری جشن هنر انقلاب و معرفی چهره هنر انقلاب سال 1400 استان، اجرای بیش از 10 نمایش خیابانی و مسجدی در سطح شهر، برپایی کارگاه‌ها و گالری‌های مختلف هنری به شکل حضوری و مجازی، نمایشگاه کاتبان قرآن کریم و نمایشگاه استاد «بهزاد پروین قدس» از آن جمله است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی ادامه داد: برگزاری سلسله برنامه‌های زنگ آوینی برای دانش آموزان مخصوصا دانش آموزان دوره دوم دبیرستان در سطح مدارس استان، پخش برنامه تلویزیونی از صدای و سیمای مرکز استان، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای هنرمند، آیین نکوداشت بزرگان عرصه هنر، رونمایی از 3 عنوان کتاب و یک قطعه موسیقی و برگزاری 70 عنوان برنامه در سطح شهرستان‌های استان از دیگر برنامه‌های حوزه هنری در این هفته است.   

«بلاغی» درباره وضعیت تولید آثار هنری با موضوع هنر انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی به دلیل برخورداری از شرایط فرهنگی و اعتقادی خاص، ظرفیت بالایی در این زمینه دارد اما تولید محتوا در حد مطلوب و ایده‌آل نیست هرچند شاید به اضطرارها پاسخ داده باشیم. علت این امر نیز کمبود حمایت و پشتیبانی از هنرمندان است.

وی افزود: هنرمندان و نویسندگان بسیار خوبی در سطح استان داریم که دستکمی از هنرمندان مطرح کشوری ندارند اما کمبود اعتبارات و امکانات باعث شده قدری از حد مطلوب فاصله داشته باشیم.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی درباره جایگاه هنر در راستای حفظ و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی گفت: چنانکه رهبر معظم انقلاب هم تاکید کرده‌اند و تجربه بشری هم نشان داده است، کارهایی در طول تاریخ ماندگار شده‌اند که در یکی از دو عرصه هنر یا علم، تثبیت شده‌اند. حوزه علم بیش‌تر محل حضور اندیشمندان و دانشمندان است اما حوزه هنر هم عرصه تخصص و فرهیختگی است و هم عموم مردم. یعنی همه افراد به میزان بینش و ظرفیت خود از هنر بهره می‌برند.

«بلاغی» تاکید کرد: بهترین وسیله برای تبیین ظرفیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و تقویت هویت انقلابی در بین مردم، هنر انقلاب است. برای مثال فیلم «موقعیت مهدی» که این روزها درحال اکران است، با استقبال بالای جوانان روبه‌رو شده است. این درحالی است که برخی مدعی‌اند جوانان از آرمان‌های دینی و انقلابی فاصله گرفته‌اند اما بیش‌ترین استقبال از این فیلم همان جوانان هستند که برخی از آن‌ها بچه مسجدی و حزب‌اللهی هم نیستند. لذا جایگاه هنر انقلاب در نشر، ترویج و تثبیت هویت دینی و انقلابی بی‌بدیل است.

انتهای پیام/   

نظر شما
پربیننده ها