دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

توصیه حکیمانه شهید «علی‌عسگری» که به درد امروز مسئولان می‌خورد

شهید سعادت حاج علی‌عسگری در عملیات رمضان سال ۱۳۶۱ به شهادت رسید او نکاتی را در وصیتنامه‌اش ذکر کرده که می‌تواند راهکاری برای مسئولان و مردم باشد تا بتوانند بر مشکلات امروزه فائق آیند.
کد خبر: ۵۱۴۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۶ - 07April 2022

شرط در قلب مردم ماندن از نگاه شهید ماه رمضانبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید «سعادت حاج علی عسگری» در سال ۱۳۴۰ در شهر شهیدپرور نجف آباد به دنیا آمد. او که از کودکی با رنج و زحمت بزرگ شد به درس و دانش اهمیت زیادی می‌داد. تواضع، سادگی، مهربانی، سکوت و صحت وقار او از همان دوران نمایان بود.

مدام در فکر کمک به همنوعان خود بود. به پروردگارش عشق می‌ورزید و نماز‌های شب و صوت دلنشین قرآن او در نیمه‌های شب انسان را از خود بی‌خود می‌کرد. چشمان نافذ و سیمای نورانی او گویی نشانی از ملکوت داشت. پیش از انقلاب کارش پخش کردن نوار‌ها و اعلامیه‌های امام خمینی (ره) و همچنین اعلامیه‌های شهید محمد منتظری بود. در جریان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به همراه دو برادرش در این جریان حضور داشت. او قبل از پیروزی انقلاب اسلامی زبان عربی را نزد طلبه‌ای به نام خزائلی و نهج البلاغه را نزد شیخ نعمت الله صالحی فرا گرفت. در طی مدت کوتاهی زبان انگلیسی را نیز آموخت و به هر دو زبان تسلط کامل داشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی عضو سپاه پاسداران نجف آباد شد، بعد از مدتی به قم رفت و با شروع جنگ تحمیلی مسوول بهداری منطقه یک شد. شروع فعالانه او در جنگ تحمیلی با حضور در عملیات فتح المبین آغاز شد که به مجروحیتش منجر شد و دو ماه در بستر بود. در عملیات رمضان او یکی از رزمندگان شرکت کننده در این عملیات بود که در ۲۳ رمضان سال ۱۳۶۱ به شهادت رسید.

از توصیه‌های این شهید به دوستان و اطرافیانش این بود که همیشه جایگاهتان را در  قلب ملت قرار دهید چرا که بهترین حصار است و بالعکس اگر از قلب ملت بیرون رفتید در هر دژ محکمی که باشید و جا بگیرید شکست می‌خورید. شرط در قلب ملت ماندن، مذهبی و مکتبی ماندن و با خدا بودن است.

تواضع، مهربانی و لبخند به روی لب از ویژگی‌های او بود. قدم‌های راستین او همه را مجذوب خود می‌کرد. او همیشه می‌گفت مصاحبت با اهل علم برایش روح نواز است. آرام سخن می‌گفت و آسایش نسبی خانواده را با زحمت خود به دست آورد.

در بخشی از وصیتنامه این شهید آمده است:

اینجانب سعادت حاج علی عسگری که عازم جبهه جنگ حق علیه باطل هستم تا انشاءالله بتوانم مفید واقع شوم و خود را ملزم می‌دانم که چند تذکری را یاد آوری کنم:

چون ما مورد تهاجم امپریالیسم آمریکا و سوسیال امپریالیسم شوروی قرار گرفته ایم باید در این زمان برای مقابله با این تهدیدات متمسک به اسلام فقاهتی و روحانیت متعهد و مسئول به رهبری امام بت شکن و سازش ناپذیر خمینی کبیر گردن نهیم تا از لغزش به چپ و راست در مضمون باشیم.

دیگر اینکه، چون ما با منافقین، این تذکران حلقه بگوش استعمار که همیشه و در همه زمان‌ها وجود داشته‌اند و بیشترین ضربه را به نیرو‌های اسلامی زده اند برای مقابله با آن‌ها دست به دامن روحانیت اصیل شویم تا بتوانیم یک برخورد جدی برای محو آن‌ها داشته باشیم. چرا که حیله‌های آن‌ها را فقط با بینش اصیل اسلامی می‌توانیم خنثی کنیم و ما باید این مهم را در تمام شئون زندگیمان بکار گیریم تا انشاءالله ظهور حضرت مهدی (عج) از ایران اسلامی شروع و همه جهان را در برگیرد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار