به مناسبت هفته ارتش صورت می‌گیرد؛

میزبانی لشکر ۱۶ زرهی قزوین از ۲۰۰ برنامه فرهنگی و نظامی

ارشد نظامی آجا در استان‌های قزوین و زنجان و فرمانده عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی گفت: ۲۰۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و نظامی در هفته ارتش توسط این قرارگاه در قزوین برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴ - 06April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، امیر سرتیپ دوم «حسین محمد شفیعی» شامگاه (چهارشنبه) به مناسبت فرا رسیدن هفته ارتش در نشست خبریاظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت و هدایت استکبار جهانی و منافقان صحبت‌هایی از انحلال ارتش مطرح شد که این مساله با صدور بیانیه ای در حمایت از ارتش از سوی امام خمینی باطل و روز ۲۹ فروردین ‌را نیز به عنوان روز ارتش نامگذاری فرمودند.

وی با بیان اینکه بدنه ارتش و جوانانی که در آن مشغول هستند به همراه فرماندهان آن نقش موثری در پیروزی انقلاب داشتند، افزود: رشادت و فداکاری های ارتش جمهوری اسلامی در تمامی دوره های پر فراز و نشیب انقلاب همواره مورد تمجید امام راحل و فرماندهی معزز کل قوا قرار گرفته و این مساله همواره قابل افتخار برای ارتش بوده است.

امیر محمدشفیعی ادامه داد: تا قبل از آغاز جنگ تحمیلی و با حمایت استکبار جهانی سعی شد تا در نقاط مختلف کشور تجزیه هایی صورت بگیرد و از طرف دیگر و با آغاز جنگ تحمیلی نیز عراق با حمایت ۳۸ کشور جهان درصدد گرفتن بخش هایی از خاک میهن اسلامی ما از جمله خوزستان و حاکمیت بر اروند رود برآمد اما ارتش قهرمان به همراه سایر نیروهای مسلح اجازه چنین کاری را ندادند و با جانفشانی و از خودگذشتگی جان خود را نیز برای میهن اسلامی نیز فدا کردند.

وی ادامه داد: ارتش بعد از دوران دفاع مقدس و در حوزه های مختلف از جمله محرومیت زدایی و کمک رسانی به حوادث طبیعی پیشتاز و پیشقراول بوده تا جایی که در سیل استان گلستان، ارتش قبل از ستاد بحران در منطقه حاضر و امدادرسانی خود را به انجام رساند.

به گفته این مسئول نظامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز شعار ارتش فدای ملت را به طور کامل به منصه ظهور رسانده و به آحاد جامعه اسلامی نیز این مساله را نشان داده تا جایی که امروز ارتش در همه مراحل در کنار ملت قهرمان ایران ایستاده است.

وی با بیان اینکه ارتش در حوزه محرومیت زدایی سال گذشته بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در سراسر کشور هزینه کرده، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی همچنین با احداث ۱۲ بیمارستان تخصصی جهت بیماران تنفسی در مناطق محروم خدمات قابل توجهی را به مردم این مناطق ارایه داد.

امیر محمدشفیعی با اشاره به برنامه های اجرایی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی در طول هفته ارتش، گفت: افتتاح نمایشگاه ادوات و تجهیزات نظامی در محل ستاد قرارگاه، رونمایی از یادمان شهدای گمنام در این قرارگاه، مراسم بزرگداشت سپهبد شهید صیاد‌شیرازی، دیدار از مدارس سطح شهر قزوین، دیدار کارکنان ارتش با نماینده ولی فقیه در قزوین، اهدای خون توسط کارکنان ارتش، غبارروبی از مزار شهدا، برگزاری دعای کمیل و سخنرانی فرمانده قرارگاه در خطبه‌های پیش از نماز جمعه بخشی از برنامه های اجرایی در این هفته خواهد بود.

وی تصریح کرد: قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین در طول دوران دفاع مقدس با تقدیم ۲ هزار و ۹۵۰ شهید، ۱۰ هزار و ۲۰۶ جانباز و یک هزار و ۵۸۵ آزاده نقش بسزایی را در دوران دفاع مقدس ایفا کرد و امروز نیز پاسداری از مناطق مرزی غرب کشور را نیز برعهده دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها