شب گذشته:

مراسم شب هفت دو شهید غواص در حوزه هنری برگزار شد

یادبودی به مناسبت شب هفت دو شهید غواص که به تازگی در حوزه هنری به خاک سپرده شده‌اند، سه شنبه 27 مرداد ماه و با حضور مدیران و مسوولان و هنرمندان کشور در مسجد امام خامنه‌ای این نهاد انقلابی برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲ - 19August 2015

مراسم شب هفت دو شهید غواص در حوزه هنری برگزار شد

به گزارش خبرنگار جهاد و حماسه دفاع پرس، محسن مومنیشریف رئیس حوزه هنری ضمن و تقدیر و تشکر از تمامی شرکتکنندگانی که در مراسم تشییع دو شهید غواص حضور داشتند، اظهار کرد: باید از طرف همکارانم و هنرمندان حوزه هنری انقلاب اسلامی از مقام معظم رهبری تشکر کنم که بزرگواری کردند و با پیامشان روح دیگری به این مجموعه بخشیدند و انشاءالله این پیام الهام بخش آثار هنرمندان و اهالی ادبیات باشد.

وی افزود: در احادیث آمده است وقتی شاعری خدمت امام رضا (ع) درباره ائمه (ع) شعر گفتند و مداحی کردند، آن حضرت او را تحسین کردند و فرمودند آنچه بر زبان تو جاری شد، روح القدس بر زبانت جاری کرد.

مومنیشریف همچنین گفت: شهید مطهری میفرمایند «شهید ترکیبی از انسان عارف و انسان مصلح است». با کمی اغماض هنرمندان متعهد و متدین هم همینگونه هستند. هنرمندانی که در جامعه ماندگار شدند و امروز از آثارشان لذت معنوی میبریم و برای ما در فراز و نشیب زندگی الهام بخش هستند، همین گونه بودهاند. هنرمندان متعهد کسانی بودهاند که دل آگاهی داشتهاند و آیه شریفهای که در سوره شعرا درباره شاعران است، که البته اغلب بخش منفی آن را میبینند، بخش مثبتی هم دارد که گروه دیگری از شاعران را قرآن مثال میزند و میفرماید این شاعران خدا باور هستند و نسبت به ظلمی که در جامعه صورت میگیرد بیاعتنا نیستند.

در این مراسم علیرضا قزوه نیز سخنانی در باب اهمیت مقام شهدا و وظیفه هنرمندان نسبت به این بزرگان تاریخ کشورمان گفت و در ادامه شعری به همین مناسبت قرائت کرد.

مصطفی محدثی خراسانی، عباس محمدی سرپرست حوزه هنری استان تهران، امیرعلی سلیمانی نیز به شعرخوانی پرداختند.

محمدرضا جعفری از همرزمان شهدای غواص نیز خاطراتی از آن دوران مبنی بر مشقات آموزش و عملیات های غواصی بیان و یادی از شهدای غواص نمود.

علی انسانی شاعر و مداح اهل بیت نیز در پایان مراسم، شعرخوانی و مداحی کرد.

در این مراسم شخصیتهایی همچون محمد حمزهزاده رئیس سازمان توسعه سینمایی سوره، محمدرضا زائری، سعید کشن فلاح، عباسعلی براتیپور، پروانه معصومی بازیگر سینما، محمد سرور رجایی، عبدالرحیم سعیدی راد، وحید یامین پور، علی داوودی و مدیران ستادی و هنرمندان و اهالی ادبیات حضور داشتند.

در پایان نیز حجت الاسلام و المسلمین رحمان غیاث چند جمله ای در باب مقام شامخ  شهید سخنانی ایراد نمود و نماز جماعت مغرب و عشا به امامت ایشان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار