نماینده ولی فقیه در مازندران:

دستهای آمریکا در حادثه تروریستی مشهد پیداست/ شهادت در جهاد خدمت

آیت الله «محمدی لائینی» گفت: برای مومن جهاد تمام شدنی نیست و شهدای ترور حرم رضوی در جهاد خدمت به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۵۱۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲ - 08April 2022

شهدای ترور حرم رضوی در جهاد خدمت به شهادت رسیدندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با تأکید و توصیه بر تقوا و با بیان اینکه رعایت آداب و حرمت و احترام ماه رمضان بزرگترین وظایف است، اظهار داشت: باید در مقابل این ماه ادب بجا بیاوریم و حرمت این ماه را حفظ کنیم و به دنبال کسب تقوا و زندگی باتقوا و پارسایانه و بدون گناه و خداپسند باشیم.

وی با بیان اینکه هر کس به یاد مردن باشد در دنیا زاهد می‌شود و فریب دنیا و زرق و برق و تجملات دنیا را نمی‌خورد و برای رسیدن به دنیا به حرام و گناهی خود را آلوده نمی‌کند، بیان داشت: زندگی ساده و پاک نتیجه به فکر مرگ و مردن بودن است.

مساجد باید پایگاه قرآن باشد

محمدی لائینی با بیان اینکه فراموش کردن قبر و مردن باعث افزایش دزدی ها، خلاف‌ها و حرام خوری‌ها و مظاهر مادی شد، تصریح کرد: همچنین شادی در مراسم تدفین که انسان را از یاد مرگ غافل می‌کند خطر بسیار بزرگی است و باید به یاد مردن باشیم و از روزنه یاد مردن به زندگی خودمان زهد و پارسایی ببخشیم.

وی با گرامیداشت ماه مبارک رمضان و بیان اینکه باید از فرصت‌های طلایی موجود در این ماه استفاده کنیم، افزود: باید با خدا یکرنگ باشیم و فکر حسادت، دنیاطلبی، اذیت و آزار دیگران نباشیم و روح و جان پاکی داشته باشیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه در این ماه از فرصت قرآن استفاده کنیم و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب مساجد پایگاه قرآن باشد و باید در راستای قرآن هم افزایی داشته باشند، خاطرنشان کرد: متولیان امور، مساجد را جدی بگیرند و به مهندسی تلاوت که زمینه تأثیرگذاری روی مخاطب و عمل به آموزه‌های قرآنی دارد توجه بیشتری بشود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با گرامیداشت سالروز وفات حضرت خدیجه افزود: ایشان بانوی بسیار جلیل القدری هستندکه همیشه و همه حال همراه پیامبر بود و سرمایه و ثروت خود را برای ترویج دین قرار داد.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه خیرین با الگوگیری از حضرت خدیجه (س) طی دو سال و اندی شرایط کرونایی بالای ۷۰۰ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند، گفت: حضرت خدیجه تمام سرمایه را در خدمت فقرا و گرسنگان و دین و دیانت گذاشت و اسلام به برکت جهاد علی و سرمایه حضرت خدیجه رشد پبدا کرد و این بانوی بزرگوار به گردن ما حق دارد.

وی ادامه داد: مهمتر و بزرگتر از این خدمات معرفت و شناخت و عفان و خضوع این بانو در مقابل پیامبر است که ارزشمند است چراکه با تمام این خدمات خود را بدهکار می‌دانست و نشان از معرفت این بانو است و پیامبر تا آخر زحمات حضرت خدیجه را فراموش نکرد.

شهید صدر در حمایت از انقلاب سنگ تمام گذاشت

امام جمعه ساری با گرامیداشت سالروز شهادت سید محمد باقر صدر بیان داشت: ایشان در تمام عمرش یک انقلابی بود و در حمایت از امام و انقلاب سنگ تمام گذاشت.

وی با گرامیداشت یاد شهید سید مرتضی آوینی عنوان کرد: ایشان بنیانگذار روایتگری حماسه‌ها و ایثار‌های مدافعان بوده است و به همین مناسبت روز شهادت ایشان روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است.

محمدی لائینی ادامه داد: هنر یکی از قدرت‌های جامعه است و اگر با ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی پیوند یابد جهاد تبیین ما برد و نفوذ بیشتری پیدا می‌کند و باید از این پتانسیل بسیار مهم حداکثر استفاده را بکنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن قدردانی از هنرمندان ارزشی که معتقدند و در راستای تحکیم ارزش‌ها حرف می‌زنند و فیلم می‌سازند و تبلیغات می‌کنند، گفت: از هنرمندانی که به ارزش‌ها بی‌توجه هستند و در رفتار شخصی شان توجهی به ارزش‌های دینی و انقلابی ندارند گلایه داریم.

هنرمندان به ارزش‌های دینی معتقد و ملتزم باشند

وی افزود: اگر برای ارزش‌های دینی در قالب یک فیلم بازیگری کنیم، اما معتقد نباشیم زیبنده نیست و باید معتقد و ملتزم به دین و احکام خدا و ارزش‌های دینی باشیم.

محمدی لائینی با گرامیداشت سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی به سالروز قطع رابطه سیاسی آمریکا و ایران اشاره کرد و اظهار داشت: تاریخ نشان داده است قطع رابطه سیاسی و تسخیر لانه جاسوسی اگر اتفاق نمی‌افتاد امروز انقلاب اسلامی را نداشتیم.

وی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی مشهد گفت: این اتفاق نشان دهنده این است که استکبار جهانی و عوامل مزدورشان در صدد ایجاد فتنه و آشوب هستند و در پیرامون ما در پاکستان و افغانستان و داخل ایران با وارد کردن هجمه به حوزه علمیه اهل سنت و حادثه برای طلاب عزیز در آستان قدس رضوی به دنبال فتنه و جنگ شیعه و سنی هستند تا به اهداف شوم خود برسند.

برای مومن جهاد تمام شدنی نیست

امام جمعه ساری با گرامیداشت یاد دو شهید روحانی و مجاهد اصلانی و دارایی تصریح کرد: برای مومن جهاد تمام شدنی نیست و این دو شهید عزیز پس از جهاد نظامی و جهاد سخت به جهاد فرهنگی و تبیین و خدمت در حوزه حاشیه نشین‌های شهر آمدند و به رفع مشکلات فقرا و گرسنگان و مسائل فرهنگی آن‌ها و ... در جهاد خدمت پرداختند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه گروه‌های جهادی استان در توزیع کمک‌های مردمی و تهیه لوازم بهداشتی و... در حال جهاد هستند، افزود: باید جهاد تبیین و جهاد خدمت و جهاد اطلاع رسانی و جهاد رسانه‌ای داشته باشیم.

محمدی لائینی گفت: متأسفانه انسان‌های نفهم متحجر تحت تبلیغات شوم دشمن و حمایت تکفیری اتفاق حرم رضوی را رقم زدند و حرمت جایگاه حرم رضوی را شکاندند و این حادثه را محکوم می‌کنیم و نباید اجازه بدهیم دشمن فتنه جنگ بین مذاهب راه بیندازد و همه این‌ها زیر سر آمریکا و اسرائیل است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها