امام جمعه اهواز:

اگر بخش کشاورزی را دانش بنیان و علمی کنیم تولید و درآمد کشاورزان بالا می‌رود

موسوی فرد با اشاره به نامگذاری شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: اگر بخش کشاورزی را دانش بنیان و علمی کنیم ضمن آنکه درآمد کشاورزان بالا می‌رود امنیت غذایی کشور ارتقا پیدا می‌کند و اشتغال هم شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۵۱۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴ - 08April 2022

اگر بخش کشاورزی را دانش بنیان و علمی کنیم تولید و درآمد کشاورزان بالا می‌رود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، «سید محمدنبی موسوی فرد» در خطبه های نماز جمعه امروز اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر در جمع نمازگزاران اظهار داشت: در برخی کشورها، کسبه به احترام ماه مبارک رمضان، قیمت اجناس را پایین می‌آورند ولی با کمال تاسف درکشور ما برعکس است و قیمت کالاهای مورد نیاز مردم همچون گوشت و تره‌بار توسط عده‌ای دلال افزایش پیدا می‌کند.

وی از به هم ریختگی و تفاوت قیمت برخی کالاها در مناطق مختلف استان انتقاد کرد و افزود: در مناطق شمالی خوزستان گوشت قرمز ۱۲۰هزار تومان عرضه می‌شود ولی در مرکز استان به ۱۸۰ذهزار تومان می‌رسد و کسی هم پاسخگوی این نابسامانی‌ها در بازار نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: چنانچه نظارت و حراست در بازار را قوی کنیم مشکلات کشور حل می‌شوند و مردم به زحمت نخواهند افتاد.

خطیب جمعه اهواز خواستار برخورد بدون ملاحظه دستگاه قضایی با سودجویان و محتکران شد و بیان داشت: رییس قوه قضاییه باید در برخورد با سودجویان و محتکران که یک مطالبه عمومی است، شدت عمل به خرج دهد.

وی افزود: عده‌ای در کشور ما هستند که هروقت بخواهند گوشت، برنج و مایحتاج عمومی مردم را احتکار و بعدا با چند برابر قیمت وارد بازار می‌کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به نامگذاری شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: اگر بخش کشاورزی را دانش بنیان و علمی کنیم ضمن آنکه درآمد کشاورزان بالا می‌رود امنیت غذایی کشور ارتقا پیدا می‌کند و اشتغال هم شکل می‌گیرد.

موسوی فرد با انتقاد از استفاده نکردن مطلوب از ظرفیت‌های بخش کشاورزی در راستای بهبود و ارتقای امنیت غذایی و افزایش درآمد کشاورزان ابراز امیدواری کرد در دولت انقلابی سیزدهم، بخش کشاورزی استان به جایگاه اصلی خود برسد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۰درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، متذکر شد: متاسفانه از این میزان مصرف آب در کشاورزی، ۶۷درصد عملا به هدر می‌رود. دانش بنیان کردن کشاورزی استان در راستای بهبود آبیاری، افزایش تولید و اشتغال ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

امام جمعه اهواز بر دستگیری از مستمندان و کمک به فقرا در ماه مبارک رمضان تاکید کرد و یادآور شد: کمک به فقرا باید آبرومندانه باشد و این وظیفه همه ما است که در این ماه فقرا را درک کنیم و هر آنچه در توان ما باشد به آنان کمک کنیم.

وی ماه مبارک رمضان را فرصتی الهی و مغتنم برای بندگان خدا و بخشش و تطهیر گناهان و نزدیکی به خداوند دانست و افزود: همه ما باید با تمسک به فضائل این ماه عظیم و بهره گیری از شبهای معظم قدر به خدا نزدیک شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها