سفیر ایران در عراق مطرح کرد؛

نقش بازدارندگی تولید دانش‌بنیان در مقابل تهدیدات دشمن

مسجدی تولید را یکی از ارکان مهم در اقتصاد جهان به‌ویژه کشور برشمرد و گفت: «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین»، خنثی‌کننده سیاست‌های استعماری اقتصادی دشمنان است.
کد خبر: ۵۱۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸ - 09April 2022

نقش بازدارندگی تولید دانش‌بنیان در مقابل تهدیدات دشمن

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ایرج مسجدی» سفیر ایران در عراق در گفت‌وگویی با اشاره به شعار سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»، اظهار داشت: مقام معظم رهبری بار دیگر نگاه و دغدغه خود نسبت به تولید را با گرایش دانش بنیانی و اشتغال آفرینی در شعار سال ۱۴ نشان دادند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق تولید را یکی از ارکان مهم در اقتصاد جهان به ویژه کشور برشمرد و افزود: نگاه به تولید همراه با علم و پژوهش، تأمین کننده نیاز‌های داخل در حوزه‌های مختلف است و با برخورداری از مازاد تولید، می‌توانیم صادر کننده موفقی باشیم.

مسجدی با اشاره به نقش تولید در تأمین استقلال اقتصادی کشور، بر نقش تولید در خنثی سازی تحریم‌ها تأکید و اضافه کرد: سیاست‌های استعماری اقتصادی دشمنان جمهوری اسلامی ایران را خنثی می‌کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با بیان اینکه تولید رشد اشتغال زایی را در کشور به همراه دارد، بر تولید به عنوان تقویت کننده بنیان اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: رفع نیاز‌های داخلی را به همراه دارد و تولید کنندگان را در حوزه‌های مختلف برای تلاش بیشتر تشویق می‌کند.

مسجدی با تأکید بر اینکه مسئولان اقتصادی کشور و از کشاورز، صنعتگر تا کارگر با هدف گذاری تولید از جنس داخلی کشور را به یک قدرت اقتصادی بسیار توانمند تبدیل می‌کند، تصریح کرد: قدرت اقتصادی پشتوانه عظیمی برای قدرت سیاسی است.  

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با اشاره به نقش بازدارندگی تولید دانش بنیان در مقابل تهدیدات دشمن، شعار سال ۱۴، اضافه کرد: این شعار، یک نگاه اقتصاد و دانش بنیان محور آمیخته با اشتغال آفرینی است، ان‌شاءالله همه مسئولان در بخش‌های دولتی و خصوصی و همه ملت ایران اگر در این زمینه اهتمام عملی در سرمایه گذاری، تصمیمات اقتصادی و عرصه‌های مختلف داشته باشند، قطعاً کشور را از لحاظ اقتصادی بیمه خواهد کرد.

مسجدی با تأکید بر دامنه مطلوب روابط جمهوری اسلامی ایران با عراق، از باز بودن مرز‌های هوایی کشور برای زائرین جهت زیارت عتبات عالیات خبر داد و با اشاره به افزایش قیمت بلیت‌های پرواز به عنوان عامل نارضایتی و نگرانی مردم، خطاب به مسئولان زی ربط گفت: از مسئولان می‌خواهم این موضوع را مورد پیگیری قرار دهند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با اشاره به پیگیری‌های مقامات ایرانی با کشور عراق در بحث تردد زائرین از مرز‌های زمینی، از بازگشایی مرز‌های زمینی در آینده نزدیک بروی زائرین خبر داد و اضافه کرد: این موضوع را در ماه مبارک رمضان به طور جدی در دستور کار قرار دادیم تا ان‌شاءالله امیدواریم به زودی این امر محقق شود.

مسجدی با بیان اینکه مشکل خاصی در روابط با کشور عراق نداریم، گفت: روابط با عراق در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ساری و جاری است و به شکل خوبی در حال انجام است.

منبع: میزان  

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار