دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

تل‌آویو در شوک امنیتی/ پس‌لرزه‌های عملیات مبارزان فلسطینی

پس از عملیات موفقیت‌آمیز مقاومتی مبارزان فلسطینی در تل‌آویو، ضمن اینکه صهیونیست‌ها در شوک بزرگ و عمیقی فرو رفتند، خیابان‌های این شهر به اماکنی ناامن برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۱۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۹ - 10April 2022

تل‌آویو در شوک امنیتیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: پس‌لرزه‌های عملیات مقاومتی موفقیت‌آمیز مبارزان فلسطینی بعد از چند روز از وقوع آن در خیابان‌های تل‌آویو همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود با توجه به ابعاد بزرگ و گسترده امنیتی آن به این زودی‌ها فروکش نکند. از آخرین باری که خیابان‌های پایتخت اسرائیل به مکانی ناامن برای مردم این شهر تبدیل شده بود ۱۲ سال می‌گذرد و مجددا با این عملیات مقاومتی موفق شاهد گسترده شده سایه ترس و وحشت بر این شهر و مردم آن هستیم.

در واقع آن چیزی که بیش از پیش ابعاد این ماجرا را پیچیده می‌کند این موضوع است که این عملیات چهارمین عملیات شهادت‌طلبانه در فلسطین اشغالی است که در بازه زمانی کمتر از ۱۰ روز انجام شده است. شرایط امنیتی که به دنبال این حمله بر تل‌آویو حاکم شده موجب به آماده باش درآمدن نیرو‌های رژیم صهیونیستی در پایتخت اسرائیل شده به صورتی که به منظور افزایش سطح امنیت اقدام به بستن برخی از خیابان‌های تل‌آویو کردند.

اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که چرا نیرو‌های مبارز فلسطینی در این موقعیت زمانی و در فاصله‌ای کمتر از ۱۰ روز دست به انجام این عملیات‌های مقاومتی در سرزمین‌های اشغالی زدند؟ پاسخ را باید در خشونت‌ها، آزار و اذیت‌های این رژیم نامشروع علیه مردم و ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین جستجو کرد. اقداماتی غیرانسانی که هم اکنون به رویه ثابت و سیاست‌های این رژیم آدمکش تبدیل شده است.

بر این اساس طبیعتا هم باید انتظار پاسخ‌های رزمندگان فلسطینی به این جنایت‌ها را هم داشته باشیم. زیرا نیرو‌های مبارز فلسطینی با روحیه و آرمان‌هایی که بر اساس آن در جبهه‌های مبارزه علیه رژیم صهیونیستی حضور دارند تا آزادی کامل قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی از پای نخواهند ایستاد. از این روی به نظر می‌رسد که مقامات رژیم صهیونیستی و مردم اسرائیل باید بسیار بیشتر از گذشته خود را برای چنین عملیات‌هایی آماده کنند.

البته راه دیگری هم پیش روی مردم اسرائیل وجود دارد و آن راه این است که با فشار آوردن به مقامات رژیم خود تا آنجایی که می‌توانند مانع از انجام خشونت و تجاوز توسط آن‌ها علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین شوند تا بلکه با حاکم شدن جوی آرام شاهد کاهش عملیات‌های مبارزان فلسطینی باشند.

امری که با توجه به شرست و ذات شهروندان و مقامات ظالم و جنایتکار رژیم صهونیستی تقریبا محال به نظر می‌رسد. از این روی در آینده‌ای نه چندان دور و حتی در آینده‌ای نزدیک باید شاهد افزایش خشونت و جنایت‌های بییشتری از سوی مقامات اسرائیل علیه مردم فلسطین باشیم که این موضوع بالطبع تعداد عملیات‌های مقاومتی مبارزان فلسطین را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد.

نکته دیگری که جا دارد تا در این میان به آن اشاره کرده و بپردازیم همسویی شهرک نشینان صهیونیست با نظامیان این رژیم در آزار و اذیت مردم فلسطین و حمله به آن‌ها است. پدیده‌ای که در چند سال اخیر به واسطه حمایت مقامات و نظامیان رژیم صهیونیستی از شهرک نشینان به شدت ابعاد گسترده‌ای پیدا کرده به صورتی که دیگر مبارزان فلسطینی تفاوتی میان شهرک نشینان و نظامیان فلسطینی قائل نیستند و از این روی اگر عملیاتی هم در شهر‌های اسرائیل صورت بگیرد نه فقط متوجه نظامیان صهوینیست است بلکه دامن‌گیر مردم و غیرنظامیان سرزمین‌های اشغالی خواهد بود.

در یک کلام عملیات پنجشنبه هفته گذشته در خیابان «دزنگوف» در قلب تل‌آویو که یکی از بزرگترین خیابان‌های پایتخت رژیم صهیونیستی است همچون طوفانی بود که لرزه بر اندام مقامات صهیونیست انداخته است. در واقع این عملیات حاوی این پیام به مقامات اسرائیل است که هر اندازه جنایت‌های آن‌ها علیه مردم فلسطین بیشتر شود در مقابل باید شاهد افزایش عملیات‌های مقاومتی توسط مبارزان فلسطینی باشند.

در پایان این مقامات رژیم صهیونیستی هستند که باید بدانند و آگاه باشند که تا مادامی که ملت فلسطین از امنیت و آرامشی که حق آن‌ها است برخوردار نباشند، صهونیست‌ها هم رنگ و بوی آرامش و امنیت را به چشم خود هرگز نخواهند دید. در واقع مقوله امینت معادله‌ای دو سویه است که نبود یکی عدم وجود دیگری را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار