امام جمعه تبریز مطرح کرد؛

تسلط به امور نظامی، عشق به اهل بیت (ع) و دقت در نماز اول وقت شاخصه‌های شهید صیاد شیرازی

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» تسلط به امور نظامی، عشق به اهل بیت و دقت در نماز اول وقت را 3 ویژگی برجسته شهید سپهبد «صیاد شیرازی» برشمرد.
کد خبر: ۵۱۵۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹ - 09April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، ظهر امروز (شنبه) در مراسم بیست و سومین سالگرد شهادت امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی» اظهار داشت: من از شهید صیاد شیرازی به ذکر 3 نکته بسنده می‌کنم. اول اینکه هروقت ما از شهید صیاد شیرازی صحبت می‌کنیم، از اخلاص، تعهد و تدین او سخن می‌گوییم اما کم‌تر از تسلط او به امور نظامی می‌گوییم. او یکی از چهره‌های منحصر به فرد در تسلط به مسائل نظامی بود.

وی افزود: نکته دوم، عشق و علاقه او به اهل بیت است؛ شب‌های اول ماه، روضه شهید صیاد شیرازی تعطیل نمی‌شد. الان هم همین روضه توسط دوستان او برقرار است.

«آل‌هاشم» در ادامه با ذکر چند خاطره از ارتباط خود با شهید صیاد شیرازی تاکید کرد: واقعا این مرد، یک انسان الهی بود. ویژگی دیگر او این بود که بسیار به نماز اول وقت حساس و پایبند بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: آن روزها شعاری بین مردم رایج بود که می‌گفتند «ارتشی و سپاهی، دو لشکر الهی» اما ایشان آمد و گفت «ارتشی و سپاهی، یک لشکر الهی».

وی خطاب به اعضای نیروهای مسلح گفت: شما نظامی‌ها اعم از ارتشی و سپاهی و نیروی انتظامی باید قدر خود را بدانید. یک نظرسنجی که چند سال قبل انجام شده بود، نشان می‌داد محبوب‌ترین قشر در بین مردم نظامیان هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار