به مناسبت شهادت شهید آوینی؛

نمایشگاه آثار هنری در موزه شهدا افتتاح شد

نمایشگاه آثار هنری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و به منظور گرامیداشت شهادت سید شهیدان اهل قلم در موزه مرکزی شهدا در بنیاد شهید افتتاح شد.
کد خبر: ۵۱۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹ - 10April 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمدعلی فقیه» سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه بازدید از آثار نمایشگاه آثار هنری موزه مرکزی شهدا در بنیاد شهید، به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: این نمایشگاه یکی از سه نمایشگاهی است که با همکاری و هم‌فکری حوزه هنری برپا شده و آثاری از شهدا در آن به نمایش درآمده است.

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در سالروز شهادت شهید آوینی که روز هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است، آثاری مربوط به وی و آثار منحصر به‌ فرد دیگری در ارتباط با سایر شهدا در این موزه در معرض دید عموم مردم قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه دو نمایشگاه دیگر مربوط به این رویداد در حوزه هنری و فرهنگسرای نیاوران برپا شده است، ادامه داد: درصدد هستیم اینگونه نمایشگاه‌ها به‌ صورت مستمر برگزار و در اصطلاح تبدیل به پاتوقی برای هنرمندان کشور شود تا در آن به خلق آثار مربوط به مفاهیم حوزه ایثار و شهادت و اهداف انقلاب اسلامی بپردازند.

نمایشگاه آثار هنری در موزه شهدا افتتاح شد

در این نمایشگاه ۸۰ اثر شامل عکس، پرتره شهدا، آثار لحظه شهادت شهید مرتضی آوینی و آثار حجمی مرتبط با موضوع ایثار و شهادت در گالری موزه مرکزی شهدا برای عموم مردم به نمایش گذاشته شده است.

بخشی از پوستر‌هایی که توسط هنرمندان تصویرسازی شده مربوط به سخنان شهید آوینی است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه به مدت ۱۰ روز از روز گذشته تا ۳۰ فروردین از ساعت هشت تا ۱۵:۳۰ دقیقه می‌توانند به گالری موزه مرکزی شهدا مراجعه کنند.

رونمایی از اورکت شهید آوینی در موزه شهدا

پیش از این کفش‌ها، چفیه، عینک و بخش دیگری از وسائل شهید آوینی توسط خانواده وی به موزه شهدا منتقل شده و در معرض نمایش عموم قرار گرفته بود، صبح امروز نیز اورکت نظامی شهید سید آوینی که در جریان انفجار ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ همراه او بود، به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی در موزه شهدای تهران رونمایی شد.

نمایشگاه آثار هنری در موزه شهدا افتتاح شد

نحوه شهادت آوینی

شهید «سید مرتضی آوینی» که از سوی رهبر انقلاب اسلامی به «سید شهیدان اهل قلم» لقب گرفته است، ۲۰ فروردین ۱۳۷۲ در جریان فیلمبرداری برای ساخت مستندی در منطقه فکه، در اثر مواجهه با یک مین باقی‌مانده از دوران جنگ تحمیلی به همراه یکی دیگر از اعضای گروه خود به نام شهید «محمدسعید یزدان‌پرست لاریجانی» به دلیل شدت جراحات و خونریزی به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار