کارشناس مسائل اروپا مطرح کرد؛

کارنامه‌ اقتصادی ضعیف نقطه‌ ضعف مکرون در انتخابات فرانسه

مکی گفت: رئیس جمهور فرانسه در پیشبرد شعار‌های خود جهت انجام اصلاحات اقتصادی در این کشور موفق نبوده و از این ضعف «مارین لوپن» رقیب جدی مکرون در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه استفاده کرده است.
کد خبر: ۵۱۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰ - 10April 2022

کارنامه‌ اقتصادی ضعیف نقطه‌ ضعف مکرون در انتخابات فرانسه

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مرتضی مکی» کارشناس مسائل اروپا در گفت‌وگویی در مورد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که دور اول آن در روز یکشنبه ۱۰ آوریل برگزار می‌شود و رقابت موجود بین لوپن و امانوئل مکرون در این انتخابات، اظهار داشت: با توجه به نظرسنجی‌هایی که در چند روز اخیر صورت گرفته فاصله لوپن با مکرون به حدود ۵ درصد رسیده و این می‌تواند موقعیت مکرون را در جریان این انتخابات متزلزل کند.

وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه مکرون با فاصله ۳۰ درصدی در دور دوم انتخابات از لوپن به پیروزی رسید، افزود: در حال حاضر براساس نظرسنجی‌های انجام شده فاصله بین مکرون و لوپن به حدود ۵ درصد کاهش پیدا کرده و این می‌تواند شگفتی انتخاباتی هم ایجاد کند.

مکی در پاسخ به این سوال که به نظر وی مهمترین عاملی که باعث شده این فاصله از حدود ۳۰ درصد به ۵ درصد کاهش پیدا کند، چیست؟ تصریح کرد: مهمترین عامل این است که لوپن توانسته به خوبی از کارنامه ناموفق مکرون در پیشبرد اصلاحات اقتصادی استفاده کند. در پنج سال گذشته با وجود شعار‌های مکرون، شاهد هیچ نوع تغییر مهمی در وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم فرانسه نبودیم و حتی شاهد اعتراضاتی در این چارچوب بوده ایم که نمونه آن تظاهرات جلیقه زرد‌ها در این کشور در هر یکشنبه است.

وی افزود: لوپن از این نقطه ضعف مکرون به خوبی استفاده کرد، ولی مکرون نتوانست از نقاط ضعف لوپن به نحو مناسب استفاده کند.

 کارشناس مسائل اروپا ادامه داد: پیش از این همواره تأکید می‌شد که خانم لوپن با توجه به سیاست افراطی اش و عضویتش در حزب راست افراطی، موقعیت فرانسه و اتحادیه اروپا را با خطر مواجه می‌کند، ولی لوپن در پنج سال گذشته سعی کرده چهره میانی و معتدلی را از خود نشان دهد و در این مسیر حرکت کند.

مکی با بیان اینکه بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها مکرون با ۵۲ درصد آرا و خانم لوپن با ۴۷ درصد آرا پیشتاز این انتخابات هستند، گفت: دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که در ۱۰ آوریل برگزار می‌شود فرصت مناسبی است که میزان آرای واقعی هر کدام از این کاندیدا‌ها مشخص شود.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با توجه به اینکه عموما هیچ یک از کاندیدا‌ها نتوانسته اند ۵۰ درصد آرا را کسب کنند عموما به مرحله دوم کشیده می‌شود و انتخابات کنونی نیز براساس پیش بینی‌ها این گونه خواهد بود و دور دوم انتخابات ۲۴ آوریل برگزار می‌شود، تصریح کرد: در چند وقت اخیر عموما نظرسنجی‌ها با نتایج واقعی انتخابات به خاطر آرای مردد فاصله داشته بنابراین نتایج دور اول انتخابات تا حدود زیادی مشخص می‌کند که کدام یکی از کاندیدا‌ها شانس بیشتر پیروزی را دارند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها