مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

برای اقتصاد و قدرت کشور، باید مردم شناسی را به خوبی بدانیم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: اگر بناست اقتصاد و قدرت یک کشور را داشته باشیم باید مردم شناسی آن کشور را به خوبی بدانیم.
کد خبر: ۵۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ - 19August 2015

برای اقتصاد و قدرت کشور، باید مردم شناسی را به خوبی بدانیم

به گزارش دفاع پرس از شیراز، سی امین نشست کشوری و اولین نشست استانی «کتابخوان» در شیراز برگزار شد.

در این نشست، دکتر بهزاد مریدی اظهار داشت: فعالیت اقتصادی در یک جامعه بدون دانستن رفتارهای اقتصادی و اجتماعی مردم آن امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: چگونه در کشورهای دیگر کتابخانه ها محل تجمع مردم است ولی در کشور ما چنین رفتارهایی دیده نمی شود؟

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: ایستگاه های تاکسی باید کنار کتابخانه ها باشند تا مردم به آنجا رجوع کنند و در اثر مجاورت با کتاب ملموس شوند.

در ادامه، نویسنده و پژوهشگر حوزه فرهنگ و آداب و رسوم مردم فارس گفت: فرهنگ مردم یک کشور یا مکتوب است که از گذشته باقی مانده و یا فرهنگ شفاهی است که سینه به سینه و نسل به نسل نقل شده تا به امروز رسیده است و ما وظیفه داریم که آن را به نسل های بعدی منتقل کنیم.

ابوالقاسم فقیری از تالیف کتاب هایی درباره ضرب المثل های شیراز، واسونک و کتابی درباره زندگی خود خبرداد و افزود: بیش از ۸۰ نفر در فارس در زمینه فرهنگ مردم این استان مشغول به کار و دارای آثار تالیفی و کتاب هستند.

علی نویدگویی ،مدیر انتشارات نوید شیراز با تاکید بر این که در کنار این آداب و سنن آفت هایی نیز هست که در طول ۵۰ سال اخیر بیشتر شده است، تصریح کرد: گویش، لهجه و باورهای مردم هویت هر قوم است بلکه در تعریف قوم ابعاد جغرافیایی یا جمعیت مهم نیست بلکه اعتقادات و آداب رسوم مردم است که شناسنامه آن هاست.

به گزارش دفاع پرس، در ادامه، تعدادی از کتابداران، نویسندگان و ناشران به معرفی کتاب های خود پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها