بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت سالروز شهادت صیاد شیرازی؛

شهید «صیاد شیرازی» نمونه بارز شرف و غیرت ایرانی است

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت سالروز شهادت امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی» بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۵۱۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ - 10April 2022

شهید «صیاد شیرازی» نمونه بارز شرف و غیرت ایرانی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت سالروز شهادت امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی» بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

بیست‌ویکم فروردین یادآور شهادت امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی» یکی از فرماندهان شجاع و متعهد دوران دفاع مقدس و از نوابغ نظامی محسوب می‌شود که در ایجاد وحدت و همدلی بین نیرو‌های مسلح بویژه ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلا اسلامی میدان‌داری کرد.

شهید صیاد شیرازی اسوه عشق و وفاداری و از مردان عرصه ایثار و ازخودگذشتگی و نمونه بارز شرف و غیرت ایرانی بود که در نهایت خلوص و پاکی نیت عمر بابرکت خود را در راه خدمت به نظام و انقلاب اسلامی در مسئولیت‌های مختلف گذراند و سرانجام در ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ سرافرازانه جام شهادت نوشید و نامش در کتاب جاوید انقلاب ماندگار شد.

شهید صیاد شیرازی خادم ملت بود و در لباس مقدس فرماندهی نظامی دلسوزانه، متعهدانه، مجاهدانه و عاشقانه فداکاری، ایثار، عشق و امید را جریان‌بخش بود و به فرموده رهبر معظم انقلاب: «امیر سرافراز ارتش اسلام و سرباز صادق و فداکار دین و قرآن، نظامی مؤمن و پارسا و پرهیزکار، سپهبد علی صیاد شیرازی امروز به دست منافقین مجرم و خونخوار و روسیاه به شهادت رسید او مانند دیگر مردان حق، از روزی که قدم در راه انقلاب نهادند، همواره سر و جان خود را برای نثار در راه خدا به روی دست داشتند. سرزمین‌های داغ خوزستان و گردنه‌های برافراشته کردستان سال‌ها شاهد آمادگی و فداکاری این انسان پاک نهاد و مصمم و شجاع بوده است.»

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با گرامیداشت بیست و سومین سالروز آسمانی شدن این فرمانده دلیر ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد امروز جامعه ما نیازمند گفتمان شهیدان و فرماندهان حماسه آفرین در عرصه‌های مختلف جهادی است و باید طبق رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب این فرهنگ ارزشی و امیدآفرین را به عموم ملت قهرمان‌پرور و شهیدپرور منتقل کنیم و این از وظایف مهم همگان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار