همرزم شهید صیاد شیرازی:

شهید صیاد شیرازی الگوی اخلاق و وفاداری بود

امیر «کیا» با بیان این‌که شهید صیاد شیرازی الگوی اخلاق و وفاداری بود، گفت: رفتار و منش شهید صیاد شیرازی طوری بود که تمامی نیروهای مسلح وی را قبول داشته و به او احترام می‌گذاشتند.
کد خبر: ۵۱۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷ - 10April 2022

شهید صیاد شیرازی الگوی اخلاق و وفاداری بود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، آئین بزرگداشت بیست و سومین سالگرد شهادت سپهبد «علی صیاد شیرازی» ظهر امروز (یکشنبه) با حضور سردار سرتیپ پاسدار «رحیم یعقوبی» رییس حفاظت اطلاعات ستاد کل نیرو‌های مسلح، آیت‌الله «سید حسن عاملی» نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل، اقشار مختلف مردم، مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا، در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) برگزار شد.

در این مراسم، امیر سرتیپ‌دوم «ابوالقاسم کیا» معاون پژوهش هیأت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی و همرزم این شهید والامقام، اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی الگوی اخلاق و وفاداری بود.

وی با بیان اینکه هیچ‌وقت این شهید بزرگوار را عصبانی ندیدم، افزود: رفتار و منش شهید صیاد شیرازی طوری بود که تمامی نیرو‌های مسلح وی را قبول داشته و به او احترام می‌گذاشتند.

کیا با اشاره به اینکه خلوص و وفاداری شهید صیاد شیرازی به نظام و انقلاب اسلامی زبانزد خاص و عام بود، بیان کرد: شهید صیاد شیرازی از مجاهدان واقعی و انسانی بزرگ و به حق یکی از فرماندهان ولایی با روحیه انقلابی بود و به خاطر نظام و انقلاب در مقابل تمام بدخواهان حتی عناصر ضد انقلاب ایستاد و از آرمان‌های انقلاب نوپای اسلامی دفاع کرد.

وی ادامه داد: این شهید والامقام علاوه‌بر اینکه یک نظامی انقلابی و ارزشی بود، یک مدیر توانمند و دلسوز نیز بود و در ایجاد اتحاد و همدلی بین نیرو‌های سپاهی، ارتشی و نیرو‌های مردمی نقش به‌سزایی داشت.

معاون پژوهش هیأت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی اضافه کرد: این اتحاد، همبستگی و هماهنگی در بین نیرو‌های انقلاب در دوران دفاع مقدس باعث پیروزی‌های بزرگی در عملیات‌های مختلف شد.

کیا با اشاره به شجاعت و تیزبینی شهید صیاد شیرازی در میدان نبرد و روز‌های سخت، ادامه داد: این بزرگ مرد خدایی در برابر نیرو‌های خودی، ذره‌ای غرور نداشت و افتاده، خاضع و خاشع بود.

وی با بیان اینکه امنیت، آسایش، آرامش و اقتدار امروز جامعه مرهون و مدیون خون شهداست، گفت: تمامی آحاد مردم در برابر شهدا وظیفه سنگینی دارند و باید قدرادان زحمات این عزیزان باشیم.

همرزم شهید صیاد شیرازی افزود: تلاش برای توسعه و ترویج آرمان‌های شهدا، عمل به وصایای آن‌ها، انتقال فرهنگ شهادت و آشنا کردن جوانان و نسل امروزی با آرمان‌ها و اهداف بلند شهدا، وظیفه تمامی آحاد مردم است.

در این آئین از خانواده شهید امیر سرلشکر «خسرو ابراهیمی» و شهید امیر سرلشکر «شفیع قلی‌زاده» با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.

همچنین اجرای سرود، پخش کلیپ، خاطره‌گویی، شعرخوانی و مداحی از دیگر بخش‌های این آئین بزرگداشت بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار