فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خبر داد؛

راه‌اندازی جریان بزرگ فرهنگی به برکت کنگره شهدای استان مرکزی

سردار «کریمی» گفت: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی، یک جریان بزرگ فرهنگی با سازماندهی بیش از سه هزار نفر از اقشار مختلف که نسبت به انقلاب و شهدا دغدغه‌مند هستند، راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۵۱۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲ - 10April 2022

راه‌اندازی جریان بزرگ فرهنگی به برکت کنگره شهدای استان مرکزیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، سردار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در نشست ستاد گرامیداشت آیین‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان، با اشاره به وضعیت خانواده ایثارگران استان مرکزی و تأکید بر حل مشکلات این عزیزان، اظهار داشت: بیشتر جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس در استان مرکزی به سنین بالا نزدیک می‌شوند و این قشر مشکلات زیادی دارند که باید با هم‌افزایی و مشارکت همه‌جانبه، مشکلات و مطالبات این عزیزان را برطرف کرد.

وی افزود: مهمترین موضوع این قشر توجه به سلامت، اشتغال فرزندان، مسکن، معیشت و فراهم کردن سفر‌های زیارتی و تفریحی است.

سردار کریمی بیان کرد: در کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی، سفیرانی برای سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران سازماندهی شدند که به منازل آن‌ها سرکشی و مشکلات و چالش‌های آن‌ها را فهرست‌بندی کرده تا در نشست‌های استانی حل شود و امروز باید این اقدام استمرار پیدا کند که لازمه آن حمایت همه‌جانبه استانی است.

وی تأکید کرد: محور کار در این راستا باید بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد و سپاه استان مرکزی نیز خود را در کنار این نهاد می‌داند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی، تنها یک یا چند مراسم نبود؛ بلکه حرکت فرهنگی برای تبیین دفاع مقدس بود که پیش‌نویس آن از سال ۱۳۷۲ تهیه و در سال ۱۳۹۸ اجلاسیه اصلی آن اجرا شد.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت استمرار کنگره شهدای استان مرکزی تاکید کردند و انتظار است کلیه دستگاه‌های استانی که عضو کارگروه‌ها و کمیته‌های ستاد کنگره هستند، بر ادامه مسیر ما را یاری دهند.

سردار کریمی با اشاره اینکه ایجاد هم‌افزایی و انسجام از دستاورد مهم برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی در چند سال گذشته است، گفت: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی یک جریان بزرگ فرهنگی با سازماندهی بیش از سه هزار نفر از اقشار مختلف که نسبت به انقلاب و شهدا دغدغه‌مند هستند، راه‌اندازی شده است که آمادگی لازم را برای نقش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف دارند.

وی افزود: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ادامه راه کنگره شهدای استان مرکزی، این حرکت ارزشمند را متوقف نکردیم و اقدامات در بخش‌های مختلف خدماتی، اجتماعی، فرهنگی، محرومیت‌زدایی، علمی و پژوهشی، هنری و تبلیغاتی، زیرساختی و عمرانی همچنان ادامه دارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: تهیه فرهنگ‌نامه ۲۳ جلدی شهدای استان مرکزی و احصای آمار شهدا به ۷ هزار و ۱۰۰ شهید، گذراندن بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر اردو‌های هفت اقلیم با محوریت امام‌شناسی، تهیه و چاپ بیش از ۲۰۰ عنوان جلد کتاب در موضوعات انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)، اندیشه مقام معظم رهبری و دفاع مقدس از جمله اقدامات به برکت کنگره شهدای استان مرکزی است و کلیه اقدامات با قوت ادامه خواهد داشت و کنگره شهدای استان مرکزی در بسیاری از حوزه‌ها الگو‌های موفق ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی در برگزاری کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید به دلیل مردمی بودن، جوان‌گرایی و استفاده از ظرفیت‌های داخل استان، رتبه برتر کسب کرد و امروز این آمادگی وجود دارد در سالجاری همچون گذشته در سایر بخش‌ها نقش‌آفرینی کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها