گزیده‌ای از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شهید صیاد شیرازی؛

شهادت بزرگترین اجری بود که خداوند به صیاد شیرازی داد + فیلم

حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در بخشی از صحبت‌های خود در رابطه با شهید صیاد شیرازی اشاره می‌کنند که شهادت بزرگترین اجری بود که خداوند به صیاد شیرازی داد.
کد خبر: ۵۱۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۳ - 12April 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سپهبد «علی صیاد شیرازی» از فرماندهان بنام دوران دفاع مقدس و از جمله افرادی است که در این دوران نقشی محوری در وحدت سپاه و ارتش ایفا کرد. او متولد سال ۱۳۲۳ در شهر درگز استان خراسان رضوی بود که با اخذ دیپلم به دانشکده افسری رفت و پس از پذیرش در سال ۱۳۴۶ در رسته توپخانه دانش آموخت. سال ۱۳۵۰ به خاطر تسلط بالایش به زبان انگلیسی استاد زبان در ارتش شد و سال ۱۳۵۲ برای گذراندن دوره‌های تخصصی توپخانه به آمریکا رفت.

شهادت بزرگترین اجری بود که خداوند به صیاد شیرازی داد+ فیلم

وی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ارتش به عضویت شبکه‌ای مخفی از نیرو‌های انقلابی درآمد که برخی دیگر از افسران نظامی همچون شهیدان کلاهدوز و اقارب‌پرست نیز عضو آن بودند و ارتباطاتی با بیت امام (ره) داشتند. پس از انقلاب اسلامی و با ظهور گروهک‌های ضد انقلاب، اولین ماموریت‌های او در غرب کشور رقم خورد. این شهید در طول ۱۷ روز، ۹ عملیات علیه ضد انقلاب انجام داد و به آموزش نیرو‌ها مشغول شد. رشادت‌ها و تدابیر او در مبارزه با ضد انقلاب موجب شد تا به فرماندهی عملیات غرب کشور منصوب شود.

امیر صیاد شیرازی در مهر سال ۱۳۶۰ خورشیدی از طرف امام خمینی (ره) به فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی منصوب شد و مورخ ۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۶۶ خورشیدی به درجه سرتیپی ارتقاء مقام یافت. بعد از پایان جنگ تحمیلی، در سال ۱۳۶۸ خورشیدی با حکم حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به عنوان معاون بازرسی ستاد کل نیرو‌های مسلح منصوب و در شهریور ۱۳۷۲ جانشین رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح شد. همچنین ششم فروردین سال ۱۳۷۸ خورشیدی از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی به درجه سرلشکری ارتقاء درجه یافت.

«شیر بیشه‌های مردانگی» عنوانی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از شهادت به صیاد شیرازی داده و از ایشان بار‌ها به عنوان فرماندهی با ایمان و اخلاص یاد کردند.

در ایام سالروز شهادت این فرمانده بزرگ، بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره وی منتشر شده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها