معاون فرهنگی سپاه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

«سپاه» متولی برگزاری مسابقات قرآنی نیروهای مسلح ایران و عمان

سردار محبی گفت: بر اساس ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح، امسال سپاه پاسداران میزبان مسابقات قرآنی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های مسلح کشور عمان است.
کد خبر: ۵۱۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۳ - 12April 2022

امسال سپاه متولی برگزاری مسابقات قرآنی نیروهای مسلح ایران و عمان استسردار سرتیپ دوم پاسدار «حسین محبی» معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، درباره میزبانی سپاه از مسابقات قرآنی نیرو‌های مسلح ایران و عمان اظهار داشت: بر اساس ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح مقرر است در سال جاری، مسابقات قرآنی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های مسلح کشور عمان برگزار شود. این مسابقه هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود که یک سال ایران میزبانی مسابقات را برعهده دارد و یک سال هم کشور عمان میزبان این رقابت‌هاست.

وی افزود: در داخل نیرو‌های مسلح کشورمان نیز مسئولیت برگزاری این مسابقه هر دوره به یکی از سازمان‌های نیرو‌های مسلح واگذار می‌شود؛ بر این اساس در دوره قبل که میزبانی این رقابت‌ها با عمان بود، متولی آن در کشورمان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بود که در آن رقابت‌ها نیز شرکت‌کنندگان از سپاه نتایج خوبی را به دست آوردند و این افتخاری برای نیرو‌های مسلح کشورمان شد.

معاون فرهنگی سپاه ادامه داد: البته سال ۱۳۹۸ نیز قرار بود که این مسابقات به میزبانی سپاه برگزار شود، اما به جهت شیوع کرونا این مسابقات برگزار نشد؛ تداوم این وضعیت در سال ۱۳۹۹ هم موجب شد تا مسابقات مورد اشاره برگزار نشود، اما سال گذشته (۱۴۰۰) به سپاه ابلاغ شد تا میزبان این مسابقات در سال ۱۴۰۱ باشیم.

سردار محبی اضافه کرد: بر اساس آیین‌نامه مسابقات، باید از نفراتی از میان همه نیرو‌های مسلح کشورمان در این رقابت‌های بین‌المللی حضور داشته باشند؛ لذا علاوه بر شرکت‌کنندگانی از سپاه، نفراتی هم از ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع و فرماندهی انتظامی کشور حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار