تولیت آستان احمدی و محمدی(ع):

یک بانوی مروج فرهنگ رضوی، هزاران نفر از افراد را تحت شعاع نور الهی قرار می دهد

تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) گفت: یک بانوی مروج فرهنگ رضوی، نه معادل هزار بلکه هزاران نفر از افراد را تحت شعاع نور الهی قرار می دهد.
کد خبر: ۵۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵ - 21August 2015

یک بانوی مروج فرهنگ رضوی، هزاران نفر از افراد را تحت شعاع نور الهی قرار می دهد

به گزارش دفاع پرس از شیراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب در پیش همایش تجلیل از بانوان مروج فرهنگ رضوی که در شیراز برگزار شد اظهار داشت: این ابتکار ارزشمند از ناحیه مدیریت حوزه علمیه خواهران در شیراز، بسیار خوب است و اساسا نقش حوزه علمیه خواهران را نباید بی توجه باشیم اهمیت آن اگر بیش از حوزه علمیه برادران ندانیم، کمتر نیست.

منتخب مردم فارس در خبرگان رهبری با تاکید بر این که سازندگی جامعه اساس و زیر بنایش بانوان هستند افزود: مادامی که ما گرامی میداریم بانوانی را که مروج فرهنگ رضوی هستند از یک طرف بدین معناست که اساس و بنیان فرهنگ جامعه را تحکیم کرده ایم و از طرفی فرهنگ پیامبران و اوصیای آنها و خصوصا فرهنگ اسلام را به معنای سیره و سبک زندگی پیامبر خاتم و فاطمه زهرا و ائمه هدی ترویج کرده ایم .

و ی ادامه داد: اگر نگاهی به قران بیاندازیم چهره های شاخصی که این فرهنگ را ترویج کردند یکی حضرت مریم است . بانوی بزرگ الهی که میدانیم ذکریا بعنوان یک پیامبر بزرگوار متکلف این دختر ارزشمند بود .

وی افزود: راه نزدیک تر را انتخاب کنیم . حضرت فاطمه زهرا (س) یک سوره کوچک از قران کافی است در شان بانوی اول عالم هستی از اولین تا اخرین .

آیت الله دستغیب در ادامه خاطر نشام کرد: در آغاز دهه کرامت ولادت حضرت معصومه است . یک دختر با آثار و برکات عجیب . مدفن او دومین حرم اهل بیت است و او بنده طیبه . شهر مقدس جایی که علم و معنویت از انجا به اقصی نقاط عالم منتشر میشود . کانونی که مرکز نزول برکات الهی است . یک دختر است اما در شان والا .

تولیت آستان احمدی و محمدی با اشاره به این که حضرت معصومه کسی است که امام معصوم در باب زیارت او میفرماید : کسی که عمه مرا در قم زیارت کند ، اهل بهشت است اظهار داشت: وعده جنت وعده حقی است . البته زیارت که شروطی دارد جای خود . باید توجه داشت که آن جنتی که حاصل میشود را حفظ کرد . اینکه در برابر قبر مطهرش میگوییم بر جنت و بهشت مرا شفاعت کن . رفعت مقام را ببینید و ارزش یک بانوی حقیقتا مروج فرهنگ اسلامی و رضوی را .

منتخب مردم فاس در خبرگان رهبری ادانه داد: در اواسط دهه کرامت ، روز گرامیداشت حضرت احمد بن موسی است قرین نام مبارک او ، نام مادرش است . او که نقش مهمی را در شخصیت این امام زاده عظیم الشان داشته است .

وی ام احمد را کسی دانست که از زبان موسی ابن جعفر(ع) در بیان فضایل اوکلماتی امده و بعنوان یک بانوی ارزشمند و برگزیده ای که صاحب کرامت است . چهره ای که امین امامت و ولایت است .

دستغیب، ام احمد را امانت داری دانست که وقتی که به اجبار امام موسی را از مدینه به بغداد منتقل کردند اماناتی را به این همسر گرامی اشان سپردند که ظاهرا از دیگران افضل بود . و به او فرمودند هر یک از فرزندان من که پس از من از تو مطالبه این امانات را کرد امام بعد از من است .

تولیت آستان احمدی و محمدی، خاطرنشان کرد: احمد ابن موسی از لحاظ سنی ارشد است از دیگر فرزندان از لحاظ فضایل و مناقب به استثنای مقام ولایت از دیگران مقدم است . این پسر از آن مادر خود امین ولایت میشود . به مسئله ولایت هم قران وهم روایات و هم سیره اساسا فرهنگ ، اهمیت ویژه میدهد .

منتخب مردم فارس در خبرگان رهبری، یک بانوی مروج فرهنگ رضوی ، نه معادل هزار بلکه هزاران نفر از افراد را تحت شعاع نور الهی قرار می دهد معرفی کرد و افزود: بسیار خوشبختیم از پیشرفت حوزه علمیه خواهران ، رونق حوزه های علمیه فارس زبان زد است .

وی تأکید کرد: حوزه علمیه خواهران نیاز مهمی از جامعه بر آورده کرده است ،  و در آینده انشالله بهتر و بیشتر این پیشرفت را میبینیم . امروز به برکت نظام اسلامی ، و بنیان گذار انقلاب و رهبری و خلف صالح او و تلاش و کوشش عزیزانی که مسئولیت حوزه علمیه خواهران را در کشور به عهده دارند  در آستانه رفع این نیاز قرار گرفته ایم . بعد میبینیم که خسارت هایی که بر جامعه وارد شده جبران میشود .مضافا اینکه خانوداه ها ، مهد تربیت فرزندانی خواهند بود که در ساختن جامعه نیاز است .

دستغیب تصریح کرد: زن هم بر شوهر و فرزندان خود تاثیر گذار است و هم بر پدر . زنان هم از نظر اطلاعات علمی شرعی و هم از نظر حرکت در خانواده و جامعه موثر است .

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار