دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در ماه رمضان/ عبور صهیونیست‌ها از خطوط قرمز مقاومت اسلامی

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان شاهد جنایات جدید صهیونیست‌ها در زخمی و به شهادت رساندن شماری از مردم به خصوص جوانان و نوجوانان فلسطینی هستیم.
کد خبر: ۵۱۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۹ - 12April 2022

جنایت رژیم صهیونیستی در کشتار جوانان و نوجوانان فلسطینیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان فشار‌ها و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به شدت افزایش پیدا کرده به صورتی که تا امروز تعداد زیادی از مردم به‌خصوص چندین جوان و نوجوان فلسطینی بر اثر درگیری‌ها و تیراندازی‌های نظامیان صهیونیست زخمی شده و یا به شهادت رسیده‌اند.

اگر کمی به عقب برگردیم و وقایع و حوادث روز نخست ماه مبارک رمضان را در سرزمین‌های اشغالی مرور و بررسی کنیم می‌بینیم که رژیم صهیونیستی در استقبال از فرارسیدن ماه عبادت و روزه داری مسلمانان و با ترس از خیزش و آغاز انتفاضه‌ای مجدد از سوی رزمندگان و مردم فلسطین محدودیت‌های گسترده‌ای را علیه مردم سرزمین‌های اشغالی بویژه جوانان و نوجوانان وضع کرد.

اما سلسله اقدامات خصمانه جدید رژیم صهیونیستی و نظامیان مزدور آن‌ها با ایجاد محدودیت‌های بسیار شدید در ورود و خروج فلسطینیان به «جنین» آغاز شد و کلید خورد. در این راستا مقامات اسرائیلی در ابتدا دستور منع ورود فلسطینیان ساکن اراضی ۱۹۴۸ به «جنین» را صدار کردند.

بنابر این دستور، هرگونه تردد فلسطینیان ساکن اراضی ۱۹۴۸ به این شهر ممنوع شد. اما مقامات رژیم صهیونیستی از طرفی نیز در فرمان دیگری دستور دارند، تاجران فلسطینی ساکن شهر «جنین» نیز تا اطلاع ثانوی حق ورود به اراضی سال ۱۹۴۸ را هم ندارند.

ولی این دستورات موجب شد تا درگیری‌های گسترده‌ای میان نظامیان صهیونیست و ساکنان «اردوگاه جنین» رخ بدهد که حاصل این درگیری‌ها یک شهید و ۱۳ مجروح بود. البته بی‌شک عاملی که موجب شد تا نظامیان صهیونیست مجددا هجوم برنامه‌ریزی شده‌ای را به فلسطینیان داشته باشند انجام عملیات مقاومتی موفقیت آمیز رزمندگان فلسطینی در شهر «تل آویو» بود.

اما به هر حال همانند سال‌های گذشته، اولین روز ماه مبارک رمضان با هر دلیل و به هر بهانه‌ای که بود با حمله نظامیان صهیونیست به مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطینی آغاز شد. در همان روز‌های نخست ماه مبارک رمضان اشغالگران قدس در یورشی گسترده به شهر «جنین» و شهرک «یعبد» ۲۰ فلسطینی را بدون تفهیم اتهام بازداشت کردند. نظامیان اسرائیلی در جریان حمله به این دو نقطه ۲ تن از اسرای آزادشده فلسطینی را هم مجددا بازداشت کردند.

صبح روز یکشنبه ۱۰ آوریل نیز نظامیان صهیونیست به چند شهر و روستا در «کرانه باختری» از جمله «جنین»، «نابلس»، «طولکرم» و «اریحا» نیز یورش گسترده‌ای بردند که در جریان آن درگیری‌های بزرگ و خونینی روی داد که در نتیجه آن ۱۱ نفر زخمی شدند.

اشغالگران قدس حتی به این میزان جنایت و قصاوت هم بسنده نکردند و در یورش دیگری به اردوگاه «نور شمس» در شرق «طولکرم» حداقل چهار نفر را مجروح کردند. نظامیان صهیونیست همچنین در شهر «طولکرم» و شهرک «بلعا» با شما زیادی از فلسطینیان درگیر شدند.

نظامیان صهیونیست در همان روز در شهر نابلس به فلسطینیان حمله کرده و با آن‌ها درگیر شدند که در جریان آن دو جوان فلسطینی را هم بازداشت کردند. علاوه بر آن اشغاگران قدس به شهرک «برقه» هجوم بردند و یک اسیر آزاده شده فلسطینی را در منزل خودش بازداشت کردند. آن‌ها سپس به اردوگاه «بلاطه» هم حمله کردند و در کنار بازداشت کردن یک اسیر دیگر فلسطینی با تیراندازی به سمت شهروندان، چهار فلسطینی را زخمی و مجروح کردند.

یورش نظامیان صهیونیست به فلسطینیان آنقدر گسترده و خشونت بار بود که آن‌ها با شلیک مستقیم به یک زن فلسطینی در شهر «بیت لحم» واقع در «کرانه باختری» او را به شهادت رساندند. این زن ۴۷ ساله فلسطینی «غاده ابراهیم» نام داشت که مادر شش کودک بود.

شامگاه یکشنبه ۱۰ آوریل نیز درگیری دیگری بین نظامیان اسرائیلی و رزمندگان فلسطینی در نزدیکی «حرم ابراهیمی» واقع در الخلیل روی داد که در جریان آن یک دختر فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران قدس به شهادت رسید. البته رسانه‌های صهیونیستی ادعا کرده بودند که این دختر فلسطینی یک نظامی اسرائیلی را با چاقو زخمی کرده است.

نظامیان جنایتکار صهیونیستی صبح روز گذشته هم در جدیدترین جنایت خود یک جوان ۲۱ ساله فلسطینی را در «بیت لحم» واقع در جنوب «کرانه باختری «به شهادت رساندند. به این ترتیب تعداد شهدای فلسطینی در کمتر از یک روز به سه نفر افزایش پیدا کرد. این در حالی است که نظامیان اسرائیلی بدون کوچکترین ملاحظه‌ای با فلسطینیان به خصوص جوانان درگیر شده و به صورت مستقیم به آن‌ها تیراندازی می‌کنند.

در چنین شرایطی وضعیت اردوگاه جنین بسیار متشنج گزارش شده و صهیونیست‌ها هم تهدید کردند که به این اردوگاه حمله می‌کنند. البته گروه‌های فلسطینی هم در پاسخ گفتند که آماده پاسخگویی به این حمله احتمالی خواهند بود. در این راستا مقاومت غزه هم به صهیونیست‌ها هشدار داده که هرگونه حمله به «اردوگاه جنین» به معنای عبور این رژیم از خط قرمز است و با پاسخ شدید نیرو‌های مقاومت روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار