«علیرضا شمسی‌پور» شهید شاخص جامعه ورزش و جوانان کشور شد

«علیرضا شمسی‌پور» از شهدای استان همدان، به‌عنوان شهید شاخص جامعه ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.
کد خبر: ۵۱۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳ - 11April 2022

«علیرضا شمسی‌پور» شهید شاخص جامعه ورزش و جوانان کشور شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، بنابر اعلام وزارت ورزش و جوانان شهید «علیرضا شمسی‌پور» از شهدای استان همدان به‌عنوان شهید شاخص جامعه ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.

«علیرضا شمسی‌پور» در سال ۱۳۴۲ در شهر همدان متولد شد. پس از دوران خدمت سربازی، فرمان امام خمینی (ره) را لبیک گفت و برای تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی داوطلبانه به عضویت بسیجی درآمد. پس از یک سال فعالیت در پایگاه بسیج مسجد امیرالمؤمنین (ع) همدان وارد سپاه ناحیه همدان می‌شود و از سال ۶۳ برای حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به مناطق جنگی اعزام و بار‌ها مجروح می‌شود و در سه مرحله با تهاجم شیمیایی رژیم بعث عراق شیمیایی می‌شود.

وی در عملیات کربلای ۴ معاون دسته غواصی شد و پس از شهادت داریوش ساکی فرماندهی این دسته را بر عهده گرفت، سپس به اطلاعات و عملیات نزد شهید والامقام «علی چیت‌سازیان» می‌رود و او را الگوی تمام عیار خود قرار می‌دهد و در زمان شهادت حاج علی چیت‌سازیان، در کنار وی است و مجروح می‌شود.

راوی راهیان نور، جستجوگر نور

علیرضا پس از پایان جنگ تحمیلی برای حفظ خاطرات و ارزش‌های دفاع مقدس به‌عنوان راوی دفاع مقدس به همراه کاروان راهیان نور به مناطق جنگی می‌رود و از سوی دیگر برای بازگرداندن پیکر پاک شهیدانی که دور از وطن مانده بودند نیز به جمع جستجوگران نور می‌پیوندد و سال‌ها در مناطق جنگی به تفحص پیکر شهدا می‌پردازد.

با تولد داعش، نطفه شوم اسرائیل و آمریکا، این سردار سپاه اسلام مجدداً لباس رزم بر تن می‌کند و این بار در قامت مدافع حرم در عراق و سوریه به جنگ داعشیان می‌رود.

معمار ورزش نوین همدان

وی علاوه بر حضور گسترده در میدان جنگِ سخت، سنگر جنگ نرم با دشمن را خالی نمی‌گذارد و با فعالیت مستمر در عرصه ورزش به پرورش روح و جسم جوانان این مرزوبوم به‌ویژه جوانان همدانی می‌پردازد.

سردار علیرضا شمسی‌پور در لباس مربی، داور، مدیر چند باشگاه فوتبال (فجر و پاس)، رئیس چند هیئت ورزشی (دوچرخه‌سواری و تیراندازی)، رئیس بسیج ورزشکاران استان، رئیس تربیت‌بدنی سپاه همدان و عضو هیئت رئیسه فدراسیون دوچرخه‌سواری خدمات شایانی به ورزش همدان داشت، چنان‌که از وی به عنوان معمار ورزش نوین همدان یاد می‌کنند.

وی در دوران حضور پرثمرش در عرصه ورزش، قهرمانان مطرحی را به ورزش همدان و کشور معرفی کرد که از آن جمله می‌توان از احمد جمشیدیان بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال، بابک صمدیان مربی سابق تیم شهرداری همدان و مه‌لقا جام‌بزرگ تیرانداز المپیکی همدان یاد کرد.

سردار شمسی‌پور در ۱۳ اردیبهشت سال ۹۵ در عملیات تفحص شهدا در منطقه کانی مانگا (پنجوین عراق) بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد و با رسیدن به آرزوی دیرینه خود به جمع دوستان و همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار