مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین:

ساخت المان شهدای گمنام آمادگاه آبیک کلید خورد

سرهنگ «امیری مقدم» گفت: ساخت المان شهدای گمنام کوی سازمانی آمادگاه آبیک بزودی اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴ - 11April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سرهنگ پاسدار «محمد امیری مقدم» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قزوین در جلسه بررسی المان شهدای گمنام آمادگاه آبیک که با حضور امیر سرتیپ دوم ستاد «حسین محمدشفیعی» ارشد نظامی آجا در استان‌های قزوین و زنجان، «حامد فتوحی» فرماندار شهرستان آبیک، حجت الاسلام « سید محمد حسینی میر امینی» امام جمعه شهر آبیک، سرهنگ پاسدار «مهدی صادق پور» فرمانده سپاه امام صادق (ع) شهرستان آبیک و فرماندهان نظامی آبیک در سالن جلسات فرمانداری آبیک برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تعهداتی که در سال‌های گذشته مبنی بر دفن شهدای گمنام و ساخت المان شهدا از سوی پادگان آبیک داده شده بود، هنوز فعالیت مطلوبی صورت نگرفته است، که با توجه به همیت و تلاشی که از مسئولین شهرستان آبیک شاهدیم، امیدواریم این المان هرچه زودتر به مرحله اجرا درآید.

وی افزود: در اجرای ساخت المان شهدای گمنام کوی سازمانی شهید فلاحی کوتاهی شده که در کوتاهترین زمان ممکن باید جبران شود چرا که این شهدا گمنام و غریب بودند.

این مسئول ادامه داد: نباید کارها و وظایف مدیران بر زمین بماند و مسئولان از طریق فضای مجازی مجبور به انجام امور شوند که در شان مدیران و متولیان امر نیست.

امیر سرتیپ حسین محمدشفیعی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین و ارشد نظامی آجا در استان های قزوین و زنجان در این جلسه با تاکید بر تقسیم بندی کار بین مسئولان جهت ساخت المان شهدای گمنام کوی سازمانی پادگان آبیک، بیان کرد: لازم است یک روند و برنامه کاری برای آغاز و پایان پروژه تعریف شود و مسئولان و متولیان امر ملزم به انجام وظایف تعریف شده باشند.

وی اجرای ساخت المان شهدای گمنام را شدنی و قابل انجام دانست و افزود: اینکه به دلیل بارندگی کار اجرای پروژه متوقف شود صحیح نیست و از سویی همه متولیان و مسئولانی که برای ساخت المان پای کار می آیند دلی باید ورود کنند.

این مقام ارشد نظامی استان عنوان کرد: با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده و مساعدت مسئولان شهرستان آبیک و تامین سنگ قبور مطهر شهدا توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین میتوان نسبت به ساخت المان گلزار شهدای گمنام شهرک شهید فلاحی اقدام کرد. مطمئن باشید عملیات اجرایی پروژه آغاز شود شهدا کمک می‌کنند و کار را به پیش خواهیم برد.

«حامد فتوحی» فرماندار شهرستان آبیک نیز در این جلسه با ابراز تاسف از تعلل مسئولان نظامی پادگان آبیک در ساخت المان شهدای گمنام، اظهار داشت: مسئولان گروه مخازن و آماد باید ارتباط بهتر و بیشتری با مسئولان داشته باشند چرا که ساخت المان وظیفه آمادگاه بوده و اجرایی نشده است.

وی افزود: تمام تلاش مسسولین باید تحقق اهداف شهدا باشد و برازنده شهرستان آبیک نیست که بعد از چهار سال شهدای گمنام المانی نداشته باشند.

فرماندار آبیک بر ارائه روند گزارشات اجرای پروژه از سوی مسئولان گروه مخازن و آماد تاکید و خاطر نشان کرد: شخصا در جلسات مربوط به ساماندهی گلزار شهدای گمنام کوی سازمانی شهید فلاحی حضور خواهم یافت و پیگیری های لازم را انجام می دهم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها