مدیر پژوهشی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس:

مردم در مواجهه با نفود دشمنان، یک گام از مسئولین جلوتر هستند

عرب‌اسماعیلی درباره جایگاه و نقش مردم در مواجهه با نفوذ دشمنان گفت: مردم همیشه یک گام از مسئولین جلوتر هستند و اگر بصیرتی که در بین آحاد جامعه قرار دارد، در بین بعضی از مسئولین وجود داشت، با خیلی از بحران‌ها مواجه نمی‌شدیم.
کد خبر: ۵۱۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶ - 12April 2022

مردم در مواجهه با نفود دشمنان، یک گام از مسئولین جلوتر هستندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، برنامه «شبکه سایه‌ها» رادیو گفت‌وگو با موضوع شیوه‌های مردمی خنثی‌سازی نفوذ دشمن در ایران و با حضور «محمود عرب‌اسماعیلی» مدیر پژوهشی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به روی آنتن رفت.

مدیر پژوهشی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش نخبگان در همه عرصه‌ها از جمله نفوذ دشمن را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: نفوذ امر نامشخص و پنهانی است، زیرا اساسا شخص نفوذ کننده موضوع نفوذ و حوزه نفوذ آشکار نیست و به همین جهت لازم است نخبگان در جامعه بصیرت و آگاهی داشته باشند و دشمن‌شناسی را میان آحاد جامعه تبیین کنند.

وی نقش تبیین را بسیار مهم برشمرد و به موضوع جهاد تبیین اشاره و بیان کرد: این موضوع با توجه به گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ضرورت بیشتری پیدا کرده است و در این میان نخبگان باید با حضور فعال نسبت به آگاهی بخشی آحاد مردم اهتمام داشته باشند.

عرب‌اسماعیلی در مصاحبه با رادیو گفت‌‎وگو با اشاره به دهه نخست انقلاب و نوع مواجهه با دشمنان اظهار داشت: در آن برهه زمانی نظام سلطه برخورد سخت را برای مواجهه با دشمنان در نظر گرفت. در دهه دوم شیوه دشمنان، تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی و همچنین جنگ نرم بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی در همان سال‌های پایانی دفاع مقدس، دست دشمن را خواندند و موضوع تهاجم فرهنگی را اعلام عمومی کردند.

وی از تلاش دشمنان مستکبر برای مهار انقلاب اسلامی در جهان، در دهه سوم گفت و عنوان کرد: ارسال پرونده ایران به شورای امنیت، تلاش برای ایجاد جنگ میان ایران و افغانستان و تشدید تحریم‌های ظالمانه اقتصادی مهمترین محور این فعالیت‌ها محسوب می‌شوند.

عرب‌اسماعیلی با بیان اینکه دشمنان در دهه چهارم انقلاب اسلامی از طریق نفوذ، اهداف خود را در ایران دنبال کرده است، گفت: با هدایت‌های مقام معظم رهبری و نخبگان جامعه و همچنین نقش بی بدیل مردم این پروژه با شکست مواجه شده است.

وی درباره جایگاه و نقش مردم در مواجهه با نفوذ دشمنان و مستکبرین بیان کرد: مردم همیشه یک گام جلوتر از مسئولین هستند و اگر بصیرتی که در بین آحاد جامعه قرار دارد، در بین بعضی از مسئولین وجود داشت، با خیلی از بحران‌ها مواجه نمی‌شدیم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها