مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور:

بانوان فعال در عرصه رضوی تجلیل می‌شوند

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور گفت : در همایش بانوان مروج فرهنگ رضوی، بانوان فعال در عرصه رضوی را شناسایی و تجلیل می شوند.
کد خبر: ۵۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸ - 22August 2015

بانوان فعال در عرصه رضوی تجلیل می‌شوند

به گزارش دفاع پرس از شیراز، خانم الهی پور در سومین پیش همایش تجلیل از بانوان فعال مروج فرهنگ رضوی که در شیراز برگزار شد اظهار داشت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 75به همت بزرگان دین و حوزه تاسیس بشود.این مرکز به همت حضرت آیت الله مکارم شیرازی، کاشانی،شهید قدوسی و آیت اله شرعی شروع به کار کرد.

وی اهداف کلان مرکزحوزه علمیه خواهران را ساماندهی کلیه امور مربوط به حوزه علمیه خواهران دانست و افزود: تا زمینه ظهور هر چه بیشتر خواهران بر عرصه فرهنگ اهل بیت عصمت وطهارت ایجاد شود.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور  تصریح کرد: در طی دو دهه فعالیت،شکوفایی خوبی پیدا کرد.بیش از 45مدرسه علمیه سازماندهی شده و فعالیت میکنند و تا سطح 4 که برابر میکند با دکترا مورد تایید است،فعالیت دارند.

الهی پور با بیان اینکه در حوزه ی علمیه کسی که بخواهد وارد شود، باید از ابتدا شروع کند،اما اگر از حوزه به دانشگاه برود،میتواند ادامه دهد ادامه داد: در 28 مرکز استان مدیریت به استان واگذار شده.از جمله فارس که با آیت الله موحد است.

وی همچنین با اشاره به این که حوزه ی علمیه بیش از 90هزار فارغ التحصیل در سطح کشور دارد خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت،بنایش بر این است که بتواند به صورتی برنامه ریزی کند که خواهران بیش از پیش دروس حوزوی را خوانده و به اتمام برساند.عرصه بین الملل یکی از عرصه هایی است که نیاز داریم خواهران فعالیت داشته باشند که در سه سال اخیر امور بین الملل حوزه های علمیه ی خواهران راه اندازی شد.این مجموعه تحت عنوان زیر مجموعه مدیریت روابط عمومی است.

به گفته وی یکی از دستاورد های این واحد ، با شناسایی و هماهنگی با نهادها  وارگانها ی همسو در عرصه بین الملل ،به عنوان یک ارگان بین المللی  فعالیت میکند که این پیش همایش اولین فعالیت رسمی این واحد است.

الهی پور با تصریح بر این که که برای هر فعالیت باید پیش زمینه ذهنی داشته باشیم بیان داشت: این پیش همایش با توجه به فعالیت های امور بین الملل،مقرر شد ، با هماهنگی با بنیاد بین المللی امام رضا(ع) فعالیت کنند.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان که برای بهتر اجرا شدن این همایش ، سه پیش همایش یکی در قم در 25 مرداد ماه یکی در مشهد 28 مرداد ماه و سومین همایش در سومین حرم،در حرم احمد ابن موسی امروز در حال برگزاری است گفت: این پیش همایش در این راستاست که بتواند بانوان فعال در عرصه رضوی را شناسایی و تجلیل کند.

الهی پور تصریح کرد : اصل همایش اول شهریور در تهران برگزار میشود و از هر پیش همایش سر بر  گزیده به مرحله کشوری برگزار میشود و منتخبان  به همایش بین المللی رضوی در مشهد معرفی میشوند.

وی با بیان این که امیدواریم در سال آینده حداقل هزار اثر داشته باشیم افزود: در یک فرصت محدود 230 اثر از بانوان فرهیخته کشور به دبیر خانه ارسال شد که بیش از 60مرحله آثار دوستان در مقطع کارشناسی ارشد (سطح 2) ارسال شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار