در برنامه «ماه من» مطرح شد؛

امید حاج قاسم سلیمانی به شفاعت یک شهید روحانی + فیلم

حاج «حسین کاجی» راوی دوران دفاع مقدس در برنامه سحرگاهی «ماه من» از شهید روحانی‌ای روایت کرد که حاج قاسم افتخارش هم‌نفسی با او بود.
کد خبر: ۵۱۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸ - 15April 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حاج «حسین کاجی» از رزمندگان و راویان دوران دفاع مقدس این ایام مهمان سحرگاهان رمضان در برنامه «ماه من» است و به خاطره‌گویی و بیان روایت‌هایی از دوران دفاع مقدس و سیره شهدا می‌پردازد.

روایت شهیدی که حاج قاسم افتخارش هم نفسی با او بود+ فیلم

وی در یکی از برنامه‌ها به مجاهدت علما و روحانیون در دوران دفاع مقدس اشاره کرد که در ادامه می‌خوانید.

در طول تاریخ وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم این همه ادعیه، دعا، ذکر همه به تلاش و مجاهدت علما به ما رسیده است. این علما در انقلاب و دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند، حدود چهار هزار شهید روحانی داریم. خیلی از حرف‌هایشان را جوانان ما نمی‌دانند و خبر ندارند چه زحماتی کشیدند.

۷۳۰ شهید روحانی داریم که چنان جنگیدند که تنها استخوان‌هایشان در بیابان‌ها باقی ماند. بیش از ۹۰ شهید روحانی هنوز پیکرشان برنگشته است، بیش از ۳۰۰ نفر آزاده هستند که در زندان غوغا به پا کردند. یکی از آنان مرحوم ابوترابی است که زندان را دانشکده کرد، حافط قرآن و نهج البلاغه تربیت و دشمن را متحول کرد. بیش از ۷۰ نفر از آنان غواص بودند، پیکر شهید شیخ شعاعی را دست بسته آوردند. حاج قاسم می‌گفت افتخارم این است در دنیا کنار این فرد نفس کشیدم که امیدوارم در آخرت شفاعت کند.

بیش از ۵۰ تن از حضرات روحانی از فرماندهان دفاع مقدس بودند. شهید مصطفی ردانی‌پور فرمانده قرارگاه بود. یعنی فرماندهانی که حرفشان را می‌زنیم مثل همت، کاظمی، باکری، زین الدین ذیل چتر معنویت این شهید بودند که هنوز پیکرش برنگشته. شبی که می‌خواست برود گفت خدایا حضرت زهرا (س) در این عالم قبری ندارد من هم می‌خواهم قبری نداشته باشم.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار