دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه:

طالبان درباره تأمین امنیت اماکن دیپلماتیک ایران اطمینان داد

موسوی با اشاره به تعرض اخیر به سفارت و کنسولگری کشورمان، گفت که تماس‌هایی با مقامات طالبان صورت گرفته و حکومت سرپرست کابل نسبت به تامین امنیت مراکز دیپلماتیک ایران اطمینان داده است.
کد خبر: ۵۱۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴ - 12April 2022

موسوی: طالبان درباره تأمین امنیت اماکن دیپلماتیک ایران اطمینان دادبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سید رسول موسوی» دستیار وزیر و مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه کشور ایران با اشاره به تظاهرات بعدازظهر روز گذشته در مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات اظهار داشت: تعداد افرادی که تجمع کرده بودند کم بود و بیشتر تظاهر به حمله بود و‌درست است که در واقعیت اتفاق ناگوار و بزرگی صورت نپذیرفته، اما از دیدگاه دیپلماسی، امنیت اماکن دیپلماتیک و همچنین ابعاد رسانه‌ای اتفاق قابل‌توجهی است.

وی در ادامه افزود: به صورت مرتب با سفیر و سرکنسول کشورمان در ارتباط هستیم و گزارش‌های احضار مقامات سفارت ایران توسط مقامات وزارت امور خارجه حکومت سرپرست افغانستان درست نبوده، بلکه بابرقراری تماس نگرانی‌های دوطرف در مورد نفاق افگنی‌های اخیر دیدار وصحبت شده است.

موسوی خاطرنشان کرد که طالبان نیز نسبت به کنترل اوضاع و تأمین امنیت اماکن دیپلماتیک ایران در افغانستان اطمینان داده‌اند.

دستیار وزیر خارجه در مورد خبر دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه طالبان گفت: با توجه به پروژه‌ای که تخمین می‌زدیم ما و افغانستان را به سمت بحران ببرد، دیداری با ابتکار جناب آقای امینیان سفیر ایران در کابل صورت گرفت و موضوع احضار در میان نبوده است.

وی افزود: در این دیدار طرف افغانستانی نیز نگرانی ایران را پذیرفته و نسبت به کنترل اوضاع نیز وعده همکاری داد.

موسوی در ادامه با اشاره به پروژه بحران پیش آمده اظهار داشت: همه مسئولان نظام پس از بررسی‌های خود به این جمع‌بندی واحد رسیده‌اند، که دست‌هایی خارج از افغانستان پشت پرده انتشار کلیپ‌های اخیر و بهم ریختن فضای دو ملت هستند، زیرا منافع‌شان از این طریق می‌گذرد و همه بر این اعتقادند که عبور از این بحران و بحران‌های آینده از راه همکاری با حکومت افغانستان می‌گذرد.

وی گفت: اگر همکاری و سیستمی برای ارتباط باشد حتما می‌توان به سرعت از پازل‌های چیده شده عبور کرد، کمااینکه در گذشته نیز بار‌ها از چنین پازل‌های طراحی شده‌ای با ارتباط با طرف مقابل به سلامت عبور کردیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار