گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات یمن؛

اذعان سعودی‌ها به سرنگونی بالگرد «آپاچی» در مرز یمن/65 شهید در تجاوز هوایی عربستان به تعز

فرماندهی عملیات مشترک عربستان اعلام کرد که یک بالگرد آپاچی این کشور در منطقه جازان واقع در جنوب این کشور سرنگون و دو خلبان آن کشته شده‌اند.
کد خبر: ۵۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷ - 22August 2015

اذعان سعودی‌ها به سرنگونی بالگرد «آپاچی» در مرز یمن/65  شهید در تجاوز هوایی عربستان به تعز

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، عربستان سعودی با ائتلاف نه کشور عربی منطقه (به جز عمان) حملات گستردهای را علیه ملت مظلوم یمن آغاز کردهاست؛ تاکنون این کشور تحت محاصره همه جانبه عربستان سعودی قرار گرفته که این محاصره روند کمک رسانی به جنگ زدگان و نیازمندان یمنی را با دشواری مواجه ساخته است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، «ارثارین کازین» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا اخیرا درباره کمبود مواد غذایی، آب سالم و سوخت در یمن هشدار داده و از تبعات این شرایط به عنوان طوفانی تمام عیار برای ساکنان این کشور فقیر عربی یاد کرده است.

از زمان شروع این جنگ، جنگندههای ائتلاف منازل، مساجد، مدارس، خیابانها، روستاها، شهرها، جادهها و ... را مورد هدف قرار میدهند و میان مناطق مسکونی و نظامی هیچ تفاوتی قائل نمیشوند.

بر همین اساس کمیته بین المللی صلیب سرخ، در آخرین گزارش خود اوضاع یمن بویژه استان عدن را فاجعه بار توصیف و اعلام کرد که از آغاز درگیریها در این کشور تاکنون حدود چهار هزار نفر شهید و بیش از 19 هزار نفر زخمی شده اند.

آخرین تحولات یمن:

** اذعان سعودیها به سرنگونی بالگرد «آپاچی» در مرز یمن

شبکه خبری المسیره گزارش داد که دیروز جمعه ارتش و کمیتههای مردمی یمن با موشک زمین به هوا، یک فروند بالگرد آپاچی عربستان را در منطقه جازان واقع در جنوب این کشور هدف قرار دادند که باعث سقوط این بالگرد و کشته شدن دو خلبان آن شد.

در همین خصوص منابع نظامی یمن نیز اعلام کردند که این بالگرد عربستان با موشک زمین به هوای نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی در عمق خاک عربستان سرنگون شده است.

** حمله موشکی یمنیها به پایگاه نظامی سعودیها


منابع نظامی یمن گزارش دادند که نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی این کشور پایگاه نظامی «الخضراء» عربستان در منطقه نجران را با چند فروند موشک هدف قرار دادند.

واحد موشکی ارتش و کمیتههای مردمی همچنین پایگاه نظامی «الطلعه» عربستان در منطقه نجران را هدف قرار داد.
 

** 65 شهید در تجاوز هوایی عربستان به تعز

از سوی دیگر دکتر تمیم الشامی سخنگوی رسمی وزارت بهداشت یمن گفت: شمار قربانیان جنایت عربستان در حمله هوایی به منطقه «الصاله» شهر تعز بالغ بر 65 شهید و 50 زخمی میباشد که در بیمارستانهای «الصفوه»، «الجمهوری» و دیگر بیمارستانهای شهر تعز بستری شدند.

** انهدام و غنیمت خودروهای زرهی در جنوب یمن


ارتش و کمیتههای مردمی همچنین سه بار تلاش عناصر مسلح برای حمله به منطقه «راس العقبه» بین استانهای ابین و البیضاء را خنثی کرده و دو خودرو و یک دستگاه خودروی نظامی «هامر» عناصر مسلح را منهدم و شمار زیادی از آنها را کشته یا زخمی کردند.

شش خودروی نظامی اماراتی نیز در منطقه مکراس در جاده «البیضاء» به ابین منهدم شد و تعداد زیادی از این خودروها به دست نیروهای انصارالله افتاد.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی حملات شبه نظامیان عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن به منطقه لودر در استان ابین را خنثی و چند خودروی آنها را منهدم کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها