انتشار یک سند مهم از جنگ؛

اسناد محرمانه جنگ، روایات کمتر شنیده شده در دفاع مقدس

بخشی از روایت‌های کمتر شنیده شده در دفاع مقدس مربوط به اسناد محرمانه است. در سندی محرمانه از از دوران دفاع مقدس بنا به اظهار نظر یک پناهنده عراقی، مین جدیدی با مواد شیمیایی و سمی در میادین مین کار گذاشته شده است.
کد خبر: ۵۱۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳ - 13April 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، هشت سال دفاع مقدس روایت‌های متعددی دارد. بخشی از روایت‌های کمتر شنیده شده در دفاع مقدس، مربوط به اسناد محرمانه است. در سندی محرمانه از دوران دفاع مقدس بنا به اظهار نظر یک پناهنده عراقی، مین جدیدی با مواد شیمیایی و سمی در میادین مین کار گذاشته شده است. یکی از اسناد محرمانه مربوط به اظهار نظر یک پناهنده عراقی است که به شرح زیر است:

«فرمانده قرارگاه عملیاتی قائم - ر۲

معاونت عملیات و اطلاعات نزاجا (مد عملیات)

ف تی ۱ لشکر۲۱ - تی ۸۴ تی ۳ لشکر۱۶

برابر اظهار یکی از پناهندگان عراقی، یک مواد شیمیایی و سمی به نام «جلی کانات»، ۱۲ کیلویی درمسیر نیرو‌های پیاده کارگذاشته‌اند که داخل لاستیک است. وقتی نیرو‌های ایرانی بخواهند حمله کنند آن را منفجر می‌کنند و در سر تا سر جبهه از این مواد استفاده می‌کنند. مراتب جهت پیش‌بینی‌های لازم اعلام می‌گردد.

نظریه: گفته اسیر درمورد لاستیک در داخل میادین مین صحیح است، ولی تاکنون وسیله مهندسی آزمایش نشده که آیا مواد سمی درداخل لاستیک وجود دارد یا نه.

ف قرارگاه عملیاتی قائم سرهنگ ستاد دژکام

گیرنده: ف ل ۳ صاحب الزمان جهت اطلاع.»

یک سند مهم از جنگ

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار