نشست «نقد عرفان منهای دین» در تبریز برگزار شد

نشست «نقد عرفان منهای دین» با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳ - 13April 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، نشست «نقد عرفان منهای دین» صبح امروز (چهارشنبه) با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با تاکید بر علل گرایش به عرفان حلقه در تبریز برگزار شد.

«حبیب طاهری» کارشناس ادیان و دبیر این نشست، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: مقاله‌ای با تکیه بر مطالعات کتابخانه‌ای و تکمیل پرسشنامه و تحقیق میدانی از سوی «سمیه خادمی» عضو هیئت علمی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به نگارش درآمده بود.

وی افزود: حاصل تحقیق این مقاله در قالب نشستی در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی به‌صورت حضوری و مجازی و نیز بخشی از فضای شاد ویژه مبلغین پرورشی برگزار شد.

«طاهری» ادامه داد: ناقدان این مقاله حجج‌الاسلام «نظری» و «همزبان» بودند و داوری مقاله را نیز حضرت حجت‌الاسلام «شمشیری» مسئول انجمن نجات حلقه بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: از مهمترین علل گرایش به عرفان حلقه، ادعا‌های درمانی و تکیه بر طرح موضوع طب مکمل اعلام شد که عده‌ای با فریب کاری و ادعای اختراع نوعی عرفان با قابلیت درمان امراض اقدام به جذب و سوءاستفاده بیماران می‌کنند که نتایج تحقیقات میدانی نشان می‌دهد نه‌تنها درمانی در این صورت اتفاق نیافتاده است؛ بلکه مبتلا به بیماری‌های متعدد روحی و اضطرابی شده‌اند.

طاهری خاطرنشان کرد: ارتباطات بدون چارچوب در کلاس‌های عرفان حلقه، موجب بروز اختلافات خانوادگی و طلاق در خیلی از خانواده‌های تبریزی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار