دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

بازتاب گسترده رونمایی از موشک بالستیک و نقطه‌زن «فاتح 313» ایران در رسانه های منطقه

جدیدترین موشک بالستیک و نقطه‌زن ایرانی (فاتح 313) همزمان با روز صنعت دفاعی و با حضور حجت‌‌الاسلام حسن روحانی رونمایی شد؛ که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عربی داشت.
کد خبر: ۵۱۶۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ - 22August 2015

بازتاب گسترده رونمایی از موشک بالستیک و نقطه‌زن «فاتح 313» ایران در رسانه های منطقه

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، موشک نقطهزن فاتح 313 که توسط دانشمندان، محققان و متخصصان افتخارآفرین سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع و با بهرهگیری از توانمندیهای داخلی و فناوری بومی طراحی و ساخته شده است، امروز با حضور حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در سازمان هوافضای وزارت دفاع رونمایی شد.

رونمایی از این دستاورد سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع بازتاب گستردهای در رسانهها داشت؛ که به بخشی از این بازتابها در برخی از رسانههای عربی اشاره میشود.

** شبکه خبری المنار در پایگاه اینترنتی خود نوشت: امروز همزمان با «روز صنعت دفاعی» ایران، از موشک نقطهزن فاتح 313 که توسط سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع ساخته و طراحی شده است، رونمایی شد.

این شبکه در ادامه افزود: ایران با تولید این موشک، به جمع کشورهای انگشتشماری که صاحب موشکهایی با سوخت جامد مرکب هستند، پیوست.

** همچنین پایگاه خبری «النشرة» لبنان گزارش داد که تلویزیون رسمی ایران اعلام کرد: موشک بالستیک نقطهزن جدید از نوع فاتح 313 با حضور حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری این کشور رونمایی شد.

این پایگاه در ادامه نوشت: موشک فاتح 313 نوع جدیدی از موشکهای دوربرد سری «فاتح» است که جزو دقیقترین موشکهای ایرانی است؛ که مدل فاتح 110 در چند نسل مختلف در سالهای قبل ساخته و به نیروهای مسلح تحویل داده شده است.

** پایگاه خبری «العهد» نیز در این خصوص نوشت: ایران با تولید موشک نقطهزن فاتح 313، به جمع کشورهای انگشتشمار که صاحب موشکهایی با سوخت جامد مرکب هستند، پیوست.

** شبکه خبری «العربیه» در گزارشی نوشت: ایران از موشک بالستیک جدیدی رونمایی کرد، این کشور با تولید این موشک به جمع کشورهای تولیدکننده موشک با سوخت جامد پیوست. این موشک از نوع فاتح 313 است که برد آن 500 کیلومتر میباشد.

از سوی دیگر این شبکه به بخشی از سخنان حجتالاسلام والمسلین حسن روحانی در مراسم روز صنعت دفاعی اشاره کرد و نوشت: رئیسجمهوری ایران سیاست این کشور را بازدارندگی، دفاع، تنشزدایی، همگرایی و اعتمادسازی با دنیا دانست و تاکید کرد: مذاکره با دیگران زمانی مفید خواهد بود که کشور قوی باشد.

وی افزود: توان ملی فقط توانمندی نظامی نیست، بلکه توان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را نیز شامل میشود.

** پایگاه خبری «العرب نت» نیز طی گزارشی با این عنوان که «ایران از موشک فاتح 313 با برد 500 کیلومتر رونمایی کرد»، نوشت: نیرویهای مسلح (ایران) از موفقیت راهاندازی موشک نقطهزن فاتح 313 از نسل جدید موشکهای فاتح که کاربرد نظامی دارد، خبر دادند.

این پایگاه در ادامه نوشت: این موشک ساخت داخل ایران با برد 500 کیلومتر است و در آن از سوخت جامد مرکب استفاده میشود. این موشک همچنین دارای سنسوری است که با دانش بومی طراحی شده و از نوع قدیمی خود وزن کمتری دارد. 

به گزارش دفاع پرس، در طراحی موشک فاتح 313 که نوع جدیدی از موشکهای سری فاتح بهشمار میرود علاوه بر سبکسازی بدنه آن، نسل پیشرفتهای از پیشرانهای سوخت جامد مرکب و سنسور که با دانش بومی طراحی شده، در آن بهکار گرفته شده است.

در آزمایش پروازی انجام شده، توانمندی سیستمهای جدید بومی، نصب شده در اصابت به هدف به اثبات رسیده است. با توجه به آزمایش موفق فاتح 313، تولید انبوه این محصول در دستور کار وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار گرفته است.

با تولید این موشک، ایران به جمع کشورهای صاحب موشکهای سوخت جامد مرکب نقطهزن با برد 500 کیلومتر پیوست.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالله محمدی
|
-
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
0
0
با تقدیم سلام و ادب و احترام و عرض خدا قوت به دست اندرکاران صنعت دفاعی کشور، نظر آقای رئیس جمهور در مورد واگذاری صنعت دفاعی کشور به بخش غیر دولتی نظری کاملاً غیر کارشناسی و در تناقض با امنیت ملی است. چگونه است رئیس جمهور صنایع خودرو سازی را به بخش خصوصی واگذار نمی کند؟ ...
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار