سرکنسول ایران در هرات: اتفاقات اخیر میان ایران و افغانستان فاصله نمی‌اندازد

صدیقی‌فر گفت: ایران همیشه سعی در گسترش روابط عمیق با افغانستان داشته و اتفاقات اخیر نمی‌تواند میان دو ملت فاصله بیندازد.
کد خبر: ۵۱۶۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰ - 13April 2022

سرکنسول ایران در هرات: اتفاقات اخیر میان ایران و افغانستان فاصله نمی‌اندازدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمد صدیقی‌­فر» سرکنسول ایران در هرات امروز (چهارشنبه) در جمع اقشار مختلف مردم که برای محکومیت تعرض به مکان دیپلماتیک ایران در مکان سرکنسولگری حضور یافته بودند، خواستار بررسی این حادثه از سوی مقامات طالبان شد و اظهار داشت: اتفاقات اخیر نمی‌تواند میان دو ملت فاصله بیندازد.

حوالی بعداز ظهر روز دوشنبه عده‌ای با سردادن شعار‌ها و راهپیمایی به سمت سرکنسولگری هرات رفته و اقدام به پرتاپ سنگ کردند.

به دنبال این حادثه، صبح امروز (چهارشنبه) اقشار مختلف مردم هرات از جمله رئیس اتاق بازرگانی، روسای اتحادیه‌های مختلف صنفی و برخی شهروندان و متنقذین در سرکنسولگری ایران در هرات حضور یافته و ضمن دلجویی از کادر دیپلماتیک، تظاهرات و عاملین آن را خارج از حوزه تمدنی هرات دانسته و این عمل را محکوم کردند.

«یونس قاضی‌­زاده» رئیس اتاق بازرگانی و سرمایه‌گذاری هرات که همراه با هیاتی از بازرگانان ملی و رؤسای اتحادیه‌های مختلف بخش خصوصی با سرکنسول ایران درهرات ملاقات کرد، در این خصوص اظهار داشت: امروز تمام بزرگان بخش خصوصی برای ادای احترام به کنسولگری آمده و همگی قدردان خدمات ایران است.

رئیس اتاق بازرگانی و سرمایه‌گذاری هرات ادامه داد: بازرگانان هراتی هیچگاه فراموش نخواهند کرد که در رویداد آتش سوزی گمرک اسلام قلعه، جمهوری اسلامی ایران با ارسال آتش نشانان خود آتش بزرگ را مهار کردند و در تیتر روزنامه‌های خود نوشته بودند که آتش در خانه همسایه، آتش در خانه ما است و باید همه به کمک برادران افغان خود بشتابیم.

وی تاکید کرد: در هر منطقه افراد کم ظرفیت و عناصر نامطلوب حضور دارند، اما باید دانست که، اعمال زشتی که چندی پیش در مقابل سرکنسولگری ایران صورت گرفت، دیدگاه هرات و این حوزه تمدنی نیست.

«محمد صدیقی‌­فر» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات نیز در این دیدار اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و افغانستان با تاریخ چند صد ساله خود همسایگان خوبی برای یکدیگر بوده و ایران همیشه سعی در گسترش روابط عمیق با افغانستان داشته است.

سرکنسول ایران در هرات خاطرنشان کرد: باید دانست که هیچگاه فعالیت‌های چون، حمله به سرکنسولگری و برگزاری اعتراض‌هایی که با خشونت زیاد همراه است و از سوی عناصردست نشانده صورت می‌گیرد، نمی‌تواند میان دو ملت ایران و افغانستان فاصله بیندازند.

گفتنی است که سرکنسولگری ایران درهرات از مسؤولان محلی در این ولایت خواست تا حمله به این نهاد دیپلماتیک را بررسی کنند و با عاملین آن برخورد کنند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها