رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره‌های قرآنی فجر خبر داد؛

برگزاری آئین اختتامیه دومین دوره جشنواره قرآنی فجر

آیت‌الله «معلمی» از برگزاری آئین اختتامیه دومین دوره جشنواره قرآنی فجر شامل تقدیر از برگزیدگان رشته‌های مختلف هشتگانه در محل تالار وحدت تهران خبر داد.
کد خبر: ۵۱۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱ - 13April 2022

برگزاری آئین اختتامیه دومین دوره جشنواره قرآنی فجربه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «علی معلمی» نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره قرآنی فجر که از سال ١٣٩٩ تحت عنوان انتخاب برترین مرتّل، حافظ و برترین بانوی قاری و برترین قاری نوجوان سال مجلسی خوان برگزار شد در سال ١۴٠٠ نیز بخش‌های خوشنویسی، آوایی و پژوهشی در سبد جشنواره رقابتی قرار گرفت و پیش بینی می‌شود امسال با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تعداد جشنواره‌های قرآنی از هشت به ١٠ جشنواره افزایش یابد.

آیت الله معلمی افزود: آئین اختتامیه دومین دوره جشنواره قرآنی فجر شامل تقدیر از برگزیدگان رشته‌های مختلف هشتگانه، روز جمعه ۲۶ فروردین مصادف با ١٣ رمضان با حضور مسئولان کشوری و لشکری و فعالان قرآنی سراسر کشور از ساعت ٩ شب در محل تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: یکی از اتفاقات مهم این جشنواره، رقابت ۶ نفر از قاریان ممتاز و منتخب مردم و داوران از شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی است که قاری سال مجلسی خوان جمهوری اسلامی ایران توسط مردم و داوران انتخاب خواهد شد و نفرات برگزیده نیز در این آئین اختتامیه تجلیل خواهند شد.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره قرآنی فجر کشور تصریح کرد: نکته قابل توجه در این جشنواره انتخاب قاری برتر سال است که پیش بینی می‌شود بیش از ۲ میلیون نفر از طریق شبکه‌های مجازی و سایر بستر‌های اینترنی و ارتباطی در کنار حاضران در سالن مسابقات و داوران مشارکت کنند.

آیت الله معلمی گفت: امسال برای نخستین بار دبیرخانه مرحله بین المللی جشنواره تلاوت‌های مجلسی تحت عنوان «قراءالجمهور» نیز با برنامه ریزی‌های صورت گرفته همزمان با آئین اختتامیه جشنواره ملی فجر از تاریخ ۲۶ فروردین فعالیت رسمی خود را در ۴ قاره آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا آغاز خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در نخستین دوره این جشنواره بین المللی قرآن که با آراء مردم کشور‌های مختلف و داورانی از بلاد بین المللی همراه خواهد بود ۱۶ تیم ۳ نفره از کشور‌های مختلف به رقابت خواهند پرداخت که مرحله نهایی با رقابت ۲ تیم و انتخاب برترین قاری بین المللی خاتمه خواهد یافت.

جمهوری اسلامی ایران با شرکت ۶ نفر از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی کشور که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذر ١۴٠٠ در شهرستان قائمشهر برگزار شد، در بخش بین المللی حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار