شهید «محمدحسن باقریان»:

برای رسیدن به معشوق راه و کردارمان را اسلامی کنیم

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «محمدحسن باقریان» آمده است: وقتی که می­‌گوییم مسلمان هستیم راه و کردارمان اسلامی باشد تا بتوانیم رهسپار شده و به معشوق خود نزدیک­تر گردیم.‌
کد خبر: ۵۱۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۸ - 19April 2022

راه و کردارمان را اسلامی کنیم تا به معشوق خود نزدیک­تر شویمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار از حضور عارفانه انسان‌های برگزیده خداست که شهادت‌طلبی، ایثارگری، گذشت، شجاعت، رشادت، مردانگی و جوانمردی را می‌توان از جمله خصوصیات بارز شخصیتی و اخلاقی‌شان نام برد.

همانان که جان برکف برای دفاع از دین و ناموس، ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام دل به جاده زدند و در کربلای ایران حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند و بر دشمن بعثی پیروز شدند. شهیدانی که هر کدام‌شان نمونه و الگوی ایستادگی و مقاومت هستند.

«محمدحسن باقریان» یکی از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان مازندران و اهل شهرستان «سیمرغ» است که در ادامه زندگی‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

«محمدحسن باقریان» فرزند «علی اکبر» دوازدهم شهریور ۱۳۴۳ در سیمرغ به دنیا آمد و در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی فکه به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید

آغاز می­‌کنم اول به نام خداوند درهم کوبنده ستمگران و، امّا بعد، چون هر فردی مسلمانی باید وصیت‌­نامه داشته باشد پس من هم به گفته اسلام و پیامبر اکرم عمل کرده باشم و وصیت نوشتن من لااقل یک جنبه ارشادی داشته باشد، پس وصیت خود را شروع می­‌کنم.

مبارک باد بر امام بزرگوارمان که ولایت اسلام از اهداف اوست و ما به خود آمدیم و از طاعت طاغوتیان تن زدیم و عهد عبودیت با خدا بستیم.

قال رسول­ الله (ص): «ای مردم! ترسناک‌­ترین چیزی که از آن بر شما خائف‌­ام، اول پیروی از هوای و هوس و دوم آرزو‌های طولانی.»

پس ما چرا راهی که خدا در پیش پای ما گذاشت تا رهسپار شویم، رها سازیم و دل به این دنیای توخالی ببندیم، پس بیایید هرچه زودتر بار خود را در راه خدا ببندید و هرچه زودتر به طرف معشوق خود برویم زیرا که حسین (ع) فرموده «إنّی لَا أرَی المَوتَ إلاّ سَعادَةً وَ لَا الحَیاةَ مَعَ الظّالِمینَ إلاّبَرَماً،  من مرگ را جز سعادت و زندگی را با ستمگران را جز خواری نمی­بینم.»

پس بیاییم از رهبرمان، از پیامبرمان لااقل یاد بگیریم راه پیامبران را. ما می­‌گوییم مسلمانیم ولی راه­‌مان و رفتارمان به یک فرد مسلمان نمی­‌خورد، پس بیاییم خود را بسازیم. وقتی که می­‌گوییم مسلمان هستیم راه و کردارمان اسلامی باشد تا بتوانیم رهسپار شده و به معشوق خود نزدیک­تر گردیم.‌

ای خانواده گرامی و‌ ای برادران دینی و هم­وطنان عزیز! بیاییم کار‌هایی را که خدا واگذار نموده به ما به اتمام برسانیم. پس اگر من شهید شدم، برای شهادت من گریه نکنید، بیایید به یاد حضرت زهرا بیافتید و برای او گریه کنید برای امام حسین (ع) و علی ­اصغر (ع) گریه کنید. چون من در نزد شما امانت بودم که خدا مرا به شما داده و از شما می‌­گیرد. بیاییم با استقامت مشتی بر پوزه ابرقدرت­ها و منافقین کوردل بزنید.

پس‌ ای برادر جان! امیدوارم که پس از شهادت من راه مرا ادامه دهی. در خاتمه توصیه می­‌کنم امام را دعا کنید. رزمندگان را دعا کنید. چون رزمندگان محتاج به دعای شما هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار