رئیس کل دادگستری مازندران:

کاهش جمعیت کیفری مهمترین رویکرد دستگاه قضایی مازندران است

حجت‌الاسلام «اکبری» گفت: در راستای سند تحول قضایی و تاکیدات رئیس قوه قضائیه، یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های دستگاه قضایی استان مازندران حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری است.
کد خبر: ۵۱۶۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱ - 14April 2022

حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری مهمترین رویکرد دستگاه قضایی استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «محمدصادق اکبری» رئیس کل دادگستری مازندران، صبح امروز (پنج‌شنبه) در بازدید از زندان بهشهر، اظهار داشت: در راستای سند تحول قضایی و تأکیدات رئیس قوه قضائیه، یکی از مهمترین رویکرد‌های دستگاه قضایی استان مازندران، حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری است.

وی با تأکید بر توجه ویژه قضات به وضعیت زندانیان و فراهم‌سازی زمینه آزادی آنان با اعطای تأسیسات قانونی، گفت: قضات در بازدید‌های خود از زندان متناسب با دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری برای زندانیان واجد شرایط، فراهم‌سازی مقدمات آزادی آن‌ها را مدنظر قرار دهند؛ چون زندان جای هر مجرمی نیست و فقط مجرمان خطرناک که امنیت اجتماعی و روحی و روانی مردم را برهم می‌زنند، باید زندانی شوند.

حجت‌الاسلام اکبری بیان داشت: بازدید‌های هدفمند و کاربردی از زندان‌ها، علاوه‌بر جلوگیری از تضییع احتمالی حقوق زندانیان، تقویت روحیه مددجویان زندان‌ها را نیز فراهم می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران تأکید کرد: این بازدید‌ها به‌منظور دیدار چهره به چهره با زندانیان و بررسی مشکلات مددجویان انجام می‌شود تا زندانیان بدون واسطه و مستقیم با قضات ارتباط بگیرند و مشکلاتشان را بیان کنند، در این دیدار‌ها برای برخی از پرونده‌ها که نیاز به بررسی و پیگیری در محاکم قضایی دارد نیز دستور پیگیری داده می‌شود.

طی بازدید رئیس کل دادگستری استان از زندان بهشهر به همراه قضات دادگستری، پنج زندانی واجد شرایط آزاد و ۵۸ زندانی نیز به مرخصی اعزام شدند و با ۱۵۰ زندانی نیز دیدار چهره به چهره انجام و نسبت به بررسی مشکلات آن‌ها دستورات لازم داده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار