رئیس حوزه هنری لرستان:

شناخت ظرفیت‌های فرهنگی از اهداف برگزاری هفته هنر انقلاب است

«سپهوند» گفت: نیت و انگیزه برگزاری هفته هنر انقلاب، گرامی‌داشت و شناخت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های انقلاب اسلامی و توجه به نخبگان و فرهیختگان است.
کد خبر: ۵۱۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷ - 14April 2022

شناخت ظرفیت‌های فرهنگی  از اهداف برگزاری هفته هنر انقلاب است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «سامان سپهوند» رئیس حوزه هنری لرستان، امروز (پنج‌شنبه) در آئین تجلیل از هنرمندان شاخص لرستان که با حضور «بهرام ستاری» معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، «رضا نیازی» معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام «مهدی قدرتی» مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان و جمعی از هنرمندان این استان برگزار شد، اظهار داشت: سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی مطابق مصوبه شورای فرهنگ عمومی در تقویم رسمی به عنوان روز هنر انقلاب نامگذاری شده است و حوزه هنری به عنوان متولی اصلی هنر انقلاب اسلامی در کشور هر ساله همزمان با این مناسبت، هفته هنر انقلاب را پاس می‌دارد.

وی با بیان اینکه در این ایام مجموعه برنامه‌هایی با مشارکت نهاد‌های مختلف حاکمیتی و مردمی تدارک دیده می‌شود، افزود: نیت و انگیزه برگزاری هفته هنر انقلاب گرامی‌داشت و شناخت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های انقلاب در لرستان است که به دنبال آن توجه دادن به فرهیختگان و نخبگان و در نهایت عموم مردم جامعه به اهمیت هنر و هنر انقلاب است.

رئیس حوزه هنری لرستان به روند انتخاب هنرمند شاخص استان اشاره کرد و افزود: در همین راستا هیاتی از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی تشکیل شد و پس از بررسی سوابق و عملکرد هنرمندان هم‌استانی، در نهایت در هر رشته هنری یک هنرمند برگزیده و شاخص انتخاب شد و در این بین یک هنرمند به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب انتخاب شد.

وی افزود: علاوه بر این، یک هنرمند پیشکسوت به منظور تکریم و بزرگداشت عقبه و گذشته هنر انقلاب در استان و یک گروه فرهنگی فعال در زمینه هنر انقلاب نیز به منظور تکریم و تشویق فعالیت‌های مردمی خودجوش هنری مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

در این مراسم از شش پرتره نقاشی شهدای هنرمند استان و سردیس شهید آوینی رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار