فرمانده نیروی قدس سپاه:

گروه‌های مبارز علیه رژیم صهیونیستی را پشتیبانی می‌کنیم/ به نابودی رژیم صهیونیستی سرعت داده می‌شود

سردار قاآنی با اشاره به عملیات‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی، گفت: از هر گروه مبارزی علیه رژیم صهیونیستی در دنیا پشتیبانی می‌کنیم و این پشتیبانی همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۵۱۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶ - 14April 2022

شهید حجازی از جلودان نظام در عرصه‌های مختلف بود/ شهدای فلسطینی نشان دادند آرمان‌های فلسیطن همچنان زنده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه امروز (پنج‌شنبه) در مراسم سالگرد سرلشکر شهید «سید محمد حجازی» که در تالار وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه سردار حجازی یکی از شهدای برجسته نظام اسلامی بود، اظهار داشت: سردار حجازی در همه صحنه‌ها از جلوداران نظام بود.

شهدای فلسطینی نشان دادند اسلام، ارزش‌های اسلامی و فلسطین زنده است

وی ادامه داد: این مراسم‌ها یاد و خاطره شهدایی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید حسین خزاری، شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مقاومت را زنده می‌کند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فلسطینی که در ماه مبارک رمضان به شهادت رسیدند، گفت: شهدای فلسطینی نشان دادند اسلام، ارزش‌های اسلامی و فلسطین زنده است و راه شهدا همچنان استمرار دارد.

ایررن جلودار صحنه مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم است

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه ما در وسط میدان مبارزه هستیم، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران جلودار صحنه مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل است و ما با تاسی از شهدا راه پر عزت و عظمت آن‌‌ها را ادامه خواهیم داد.

سردار قاآنی با اشاره به بیانات امام راحل که فرمودند «هنر آن است که بی‌هیاهوهای سیاسی و خودنمایی شیطانی برای خدا به جهاد برخیزید و خود را فدای هدف کنید و نه هوا» و این هنر مردان خداست، افزود: شهید حجازی با تکلیفمداری، تلاش و تدبیر مصداق این سخن است.

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند «شهید حجازی فردی مجاهد، دارای فکری پویا و دلی سرشار از ایمان راستین و آکنده از انگیزه و عزم راسخ و نیرویی یکسره در خدمت اسلام و انقلاب بود»، گفت: این‌ مجاهد فی سبیل‌الله این مرد میدان کار و تلاش خالصانه و حاضر در همه صحنه‌ها هرجا که نیاز بود بدون هیاهوی سیاسی حضور داشت.

فرمانده نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: شهید حجازی مراتب مختلف مسئولیتی را در سپاه طی کرده بود اما همچنان که رهبر انقلاب در پیامی فرمودند در مسئولیت‌های بزرگ‌ سپاه خدمت کرد و در همه آن‌ها سربلند و موفق بوده است.

وی افزود: ایشان در مسئولیت‌های خطیری که با تایید رهبر معظم انقلاب بود خدمت کرد و در اوج مسئولیت‌های بلند در عناوینی خیلی پایین‌تر از آن می‌ایستاد و با نهایت تدبیر تلاش می‌کرد.

یکی از مراتب شهید حجازی برای رسیدن به شهادت اخلاص او بود

سردار قاآنی تصریح کرد: یکی از مراتب شهید حجازی برای رسیدن به شهادت اخلاص او بود و با اینکه جانشین فرمانده سپاه بود آمد و جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه شد و با جدیت و تلاش کار خود را انجام داد.

وی گفت: در جبهه مقاومت مردم‌ می‌دانند که شهید حجازی جز برجسته‌ترین مردان در حوزه‌ مقاومت است و قبل از انقلاب فعالیت‌های خود را انجام داد و زندان و شکنجه باعث نشد از راهش خارج شود و در دوران دفاع مقدس و بمباران شیمیایی خیبر حضور داشت و مسئولیت خود را انجام داد و پس از آن نیز قریب به ۱۰ سال فرمانده نیروی مقاومت بود و کمتر کسی را داریم‌ که چنین مراحل مقاومت را داشته باشد.

سردار قاآنی اضافه کرد: سردار حجازی پس از حضور در جبهه مقاومت و خط مقدم مقابله با صهیونیست با برنامه‌ریزی توانست موفق و سربلند باشد و سید حسن نصرالله او را جزء دوستان با تدبیر و برنامه‌ریز جبهه مقاومت تعبیر می‌کند.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه شهید حجازی انسان‌های که دارای روحیه مقاومت هستند را به خوبی شناسایی و زمینه‌های رشد و تعالی آن‌ها را آماده می‌کرد، افزود: این شهید والامقام و دیگر شهدا همچون شهید سلیمانی انسان‌های بسیار زیادی را تربیت کردند که در سراسر عالم هر کجا که لازم باشد این‌ها پرچم دار عرصه مقاومت خواهند بود و بحمدالله این خط هم استمرار دارد و هم حرکت رو به رشد دارد.

امروز حزب‌الله عرصه را بر رژیم صهیونستی تنگ کرده است

وی اضافه کرد: امروز لبنان قهرمان را ببینید که چه وضعی دارد؛ روزی که شما خرمشهر را آزاد می‌کردید در سال 1361 رژیم جنایتکار صهیونیسم از جنوب لبنان وارد شد و در مرکز و بیروت و بعد از آن هرکجا که خواست رفت و جنایت کرد و کمتر از انگشتان یک دست ابزار نظامی اصلی آن آسیب دید این در حالی بود که در هیمن مرحله ازجنگ حدود سه هزار انسان را کشت و این جنایت بزرگ متاسفانه در حافظه تاریخی جنایتکارانی که امروز هم از اینها حمایت می‌کنند فراموش شده است؛ این صبرا و شتیلا که شما در اشعار شنیده‌اید، یکی از این جنایت هاست.

سردار قاآنی گفت: لبنان یک روزی چنین شرایطی داشته اما امروز قهرمانان عرصه مقاومت در لبنان به جلوداری سید مقاومت سید حسن نصرالله چنان سلطه بر این میدان و منطقه پیدا کرده‌اند که رژیمی که بحث نیل تا فرات را داشته امروز در بیرون و روی زمین دیوارهای بیش از شش متر بتنی می‌کشد که کسی داخل این رژیم نفوذ نکند و در برخی نقاط تا سی متر ستون‌های فولادی در درون زمین فرو می‌کند که کسی از زیر زمین به آن‌ها نفوذ نکند. چنین وضعی به سر این رژیم جنایتکار آمده است.

وی ادامه داد: شما نگاه نکنید به هجمه رسانه‌ای آمریکا که از رژیم صهیونیستی پشتیبانی می‌کند و هر روز می‌خواهد خودشان را قدرتمند نشان بدهند. شما مظاهر ناتوانی آن‌ها و قدرت جبهه مقاومت را که الحمدالله به برکت خون شهدای عالی‌مقام هر روز هم رو به رشد است را می‌بینید. در همین ماه مبارک رمضان و در آستانه ماه مبارک رمضان چطور قهرمانان فرزندان فلسطین، هر کدام زمینه‌هایی برای خودشان ایجاد کردند و عملیات‌هایی را که درون قلب رژیم صهیونیستی و این یهود پست فطرت را می‌لرزاند، انجام دادند.

جوانان مقاومت تمام ارکان رژیم صهیونیستی را به لرزه انداخته است

سردار قاآنی افزود: شما می‌دانید تمام سرزمین‌های اشغالی حکم یک پادگان پر از دوربین و ابزار کنترلی را دارد، سیستم صهیونیستی و پلیسی که در آنجا حاکم است، قدم به قدم آنجا را کنترل می‌کند. اما در چنین سرزمینی پادگان مسلک نظامی، فرزندان فلسطینی  این گونه بلند شده و عملیات انجام می‌دهند و شهدای عالی‌مقامی همچون «رعد حازم» اینگونه با صلابت و با طمانینه نفس در مرکز رژیم صهیونیستی و در شلوغ  ترین منطقه و ساعت آمده و با صلابت حرکت کرده و اقدام قهرمانانه پاسخگویی به جنایات رژیم صهیونیستی را این گونه مردانه اجرا می کند.

وی ادامه داد: ما به رژیم اشغالگر صهیونیستی گفته‌ایم از هر گروه مبارزی که بر علیه رژیم صهیونیستی اقدامی کند پشتیبانی می‌کنیم و این پشتیبانی همچنان ادامه دارد. این جوانانی که در فلسطین اینجور عملیات می‌کنند سرمایه‌های نهفته درون سرزمین فلسطین و نسل چهارم و پنجم هستند که اینگونه عملیات‌های فداکارانه انجام می‌دهند و تمام سیستم‌های رژیم صهیونیستی را به هم ریختند؛ یک نفر از جوانان مقاومت تمام ارکان رژیم صهیونیستی را به لرزه انداخت بعد ادعا می‌کنند که می‌خواهند با ایران اسلامی بجنگند، کوچکتر از آن هستند که این‌ها بخواهند با این نظام الهی برخورد کنند.

هر کجا تشخیص دهیم با اسرائیل برخورد خواهیم کرد

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه ما از زمان امام اعظم الشان تا امروز اعلام کرده‌ایم از همه مبارزات ضد اسرائیلی حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: خودمان هم دست بسته نیستیم و هر کجا لازم باشد بخصوص در این دوره جدید که این رژیم جنایتکار به دنبال بروز و ظهور نشان دهد نظام اسلامی به آن‌‌ها اعلام کرده که منافع این نظام در هر کجای این عالم مورد تعرض قرار گیرد با شما برخورد خواهیم کرد و خوب می‌دانیم در کجاها هستید و نمونه آن اربیل بود؛ در اربیل خیلی از کسانی که در کنار آن‌ها زندکی می‌کردند نمی‌دانستند که اینجا پایگاه موساد است اما این نظام اسلامی با قدرت و سلطه‌ای که دارد خوب دشمن خود را دنبال می‌کند و می‌دانند که چگونه با دشمن خود برخورد کند؛ اقرار کردند، تماس گرفتند و پیغام دادند غیر از چیزی که در رسانه‌ها اعلام کردند و متعجب شدند که چطور جمهوری اسلامی با رعایت موارد امنیتی چطور اینها را رصد می‌کند و اینجور با آن‌ها برخورد می‌کند و پس از آن اعلامیه می‌دهد که ما به آن‌ها حمله کردیم و از این پس هم با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

سردار قاآنی افزود: گفته‌ایم هر کجا و هر زمانی که تشخیص دهیم با آن ها برخورد خواهیم کرد و شما کوچکتر از آن هستید که با ما هماوردی کنید؛ ما دارای یک فهم انقلابی هستیم و می‌دانیم کی، کجا و چگونه با شما برخورد کنیم. رژیم رو به زوال صهیونیستی که به حول و قوه الهی هرچه زمان می‌گذرد به زوال خود نزدیکتر می‌شود و این دولت نیم بندش که در آستانه سقوط است بداند با این مقاومت فرزندان انقلاب به سرعت نابودیش بخشیده می‌شود.

میدان مقاومت در سرتاسر دنیا گشترش پیدا کرده است

وی با بیان اینکه میدان مقاومت محدود به این محدوده نیست و مقاومت در سرتاسر جهان گسترش پیدا کرده است مقاومت امروز گسترش پیدا کرده است؛ هر کجا هر ظالمی متعرض ممالک اسلامی شود مسلمانان انگیزه دارند تا با آن برخورد کنند و انقلاب اسلامی هم خوب می‌داند چگونه به آن‌ها کمک کند تا بتوانند از خودشان دفاع کنند، گفت: امروز یمن را ببیند نیروهای انصارالله آن روزی که حاکم بی عرضه یمن با دستور غربستان سعودی جنایتکار و همکارانش از کشور فرار کرد آن روز تا شب هیچکس نبود کشور را اداره کند و در این هشت سال این نیروهای انصارالله بودند که کشور را اداره کردند.

سردار قاآنی گفت: نیروهای انصارالله در این غریب به هشت سال در حالی که بالاترین سلاحشان در جنگ مستقیم آر پی جی بود توانستند جنگ را اداره کنند و امروز این قهرمانان یمن فرزندان جدیدی انقلاب اسلامی سلاح های عمده‌ای که استفاده می‌کنند در دورن خودشان تولید می‌کنند؛ امروز نیروهای یمنی موشک با بُرد هزار کیلومتر، هواپیمای بدون سرنشین با بُرد هزار و 500 تولید می‌کنند.

مدارک مستندی از جنایات عربستان در یمن داریم

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: رهبران نادان سعودی باید آنقدر فهم داشته باشند که پس هشت سال و در حالی که از امکانات تمام دنیا ادامه دادند هر روز عقب تر رفتند و میدان نیروهای یمن جلوتر آمده است و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای سعودی‌ها انصافا از سر خیرخواهی بوده است؛ اگر عقلی در عربستان وجود داشته باشد باید هر چه زودتر جنگ را پایان دهند و نیروهای یمنی توانستند مهمترین و ضروری‌ترین مراکز آن‌ها را بزنند. ما مدارکی مستند و قطعی داریم که عربستان در جنگ یمن از رژیم صهونیستی کمک گرفته است و عربستان باید خجالت بکشد.

وی اظهار داشت: مقاومت در دنیا این چنین است، این پیام باید برای آمریکا و استکبار جهانی باشد؛ آنها که شهید سلیمانی و دیگر شهدای عالی‌مقام جبهه مقاومت را ترور کردند و می‌خواستن خللی در این جبهه ایجاد کنند این فهم را نداشتند که هر قطره خون شهید سلیمانی مبارزان بسیاری را در دنیا به خود جذب می‌کند و این راه به حول و قوه الهی ادامه خواهد داشت.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: برگزاری این جلسات برای این است که بار دیگر بگوییم، شهید حجازی، شهید سلیمانی، شهید ابومهدی و شهدای جبهه مقاومت چگونه با توکل به خدا و توسل به ائمه معصومین و با نگاه بلند زیر نورانیت ولایت حرکت کردند، هرروز جبهه جدیدی را فتح کردند و دنیای استکبار و صهیونیسم جهانی بداند این مسیر، مسیر مسلم است.

سردار قاآنی تاکید کرد: قطعاً کودکانی که همزمان با سخن گفتن پدر و مادران آنها اسامی ائمه را به آنها نشان دادند و امام زمان را به عنوان امام حی شناخته‌اند و این‌طور تربیت شده‌اند این مسیر پر افتخار را ادامه خواهند داد.

وی در پایان عنوان کرد: دیر نباشد روزی که به برکت وجود شهدای عالی مقام از جمله شهیدان سلیمانی و حجازی همه ما فتح قدس را ببینیم و توفیق این را داشته باشیم که این حرکت این نظام اسلامی را به سمت اصلی دنیا یعنی رسیدن به محضر حکومت امام زمان ادامه دهیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار