سردار «کوشکی»:

ضرورت همکاری دستگاه‌های متولی ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان فارس

سردار «کوشکی» با ارائه گزارش بودجه‌ تخصیص‌یافته به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس، گفت: جهت اتمام ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، باید تمامی دستگاه‌های متولی همکاری لازم را انجام دهند.
کد خبر: ۵۱۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲ - 14April 2022

ضروریت توجه و همت مسئولان استان در تکمیل موزه دفاع مقدس فارسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، جلسه هیئت مدیره مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، جانشین فرمانده سپاه فجر، معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی استان، رییس کمسیون عمران شورای شهر شیراز و قائم شهردار شیراز در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس برگزار شد.

سردار سرتیپ‌دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در این جلسه، هیئت مدیره مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس را یک نهاد تصمیم‌ساز در این مرکز فرهنگی دانست و اظهار داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس عقب‌ماندگی‌هایی دارد که نیازمند توجه ویزه مسئولان است.

وی افزود: مطالعه و تحقیق در خصوص برنامه‌های بلندمدت و چشم‌انداز کلان مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس یکی از وظایف این هیئت مدیره است که امیدواریم با همکاری اعضاء، این مهم تحقق پیدا کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس تصریح کرد: استان فارس با وجود اینکه از نظر تعداد ایثارگران رتبه سوم کشور، از نظر تعداد شهدا رده چهارم کشور و از یگان‌های نظامی رده دوم کشور را دارد؛ ولی متاسفانه حق آن در حوزه دفاع مقدس ادا نشده است؛ بنابراین باید در این حوزه همه پای کار بایند و همکاری لازم را در جهت جبران عقب‌افتادگی‌های گذشته انجام دهند.

وی افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس اولین مرکزی است که کلنگ‌زنی آن جهت ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به زمین زده شده و نخستین موزه دفاع مقدس دارای مجوز از سازمان موزه‌های کشور است؛ ولی زمین اختصاصی به آن کمترین مساحت نسبت به سایر استان‌هاست.

سردار کوشکی با ارائه گزارش بودجه‌ تخصیص‌یافته به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس، گفت: جهت اتمام ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، باید تمامی دستگاه‌های متولی همکاری لازم را انجام دهند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مصوباتی در جلسات و شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس در گذشته منعقد شده که عمده آن‌ها به دلیل عدم اراده جدی از سوی بعضی از مسئولین، بر زمین مانده و به سرانجام نرسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار