رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان:

پویش «هر گیلانی؛ سالانه ۷۵۰۰ تومان» برای بازسازی عتبات

«مجید دوهندو» با تاکید بر لزوم تحقق شعار «هر گیلانی سالانه ۷۵۰۰ تومان» این ستاد در سال ۱۴۰۱، گفت: از عموم مردم گیلان می‌خواهیم به این پویش بپیوندند و سرانه ۷۵۰۰ تومان را در امر جمع آوری نذورات اجرایی کنند.
کد خبر: ۵۱۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱ - 14April 2022

پویش «هر گیلانی؛ سالانه ۷۵۰۰ تومان» برای بازسازی عتبات

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «مجید دوهندو» رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان امروز پنج شنبه (۲۵ فروردین) در جمع خبرنگاران، ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات را یادگار ارزشمند سردار سلیمانی دانست و اظهار داشت: ماموریت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات ساخت، مرمت و بازسازی اعتاب مقدسه است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان ایجاد زیرساخت‌های رفاهی جهت حضور زائران در عتبات عالیات را از دیگر ماموریت‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات برشمرد و افزود: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات مردم پایه بوده و براساس نذورات مردمی اداره می‌شود و هیچگونه تخصیص اعتبار دولتی ندارد.

وی نذر را رابطه بین انسان با خدا و اهل بیت (ع) دانست و تصریح کرد: انسانی که نذر می‌کند از خدا حاجتی دارد و به ائمه معصومین (ع) پناه می‌برد؛ لذا نذر با رضایت کامل قلبی و اعتقادی انجام می‌شود.

دوهندو، کمک به ستاد توسعه و بازسازی عتبات را از باقیات صالحات دانست و خاطرنشان کرد: باید مردم را با ماموریت‌های ستاد توسعه و بازسازی عتبات به ویژه جمع آوری نذورات آشنا کنیم تا شاهد افزایش مشارکت در این کار مقدس باشیم.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی سال ۱۴۰۰ در کنار شیوع بیماری کرونا، تاکید کرد: مردم گیلان اوج ارادت خود نسبت به ساحت حضرات معصومین (ع) به ویژه سیدالشهداء (ع) را نشان دادند و شاهد جمع آوری چهار میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومانی نذر برای توسعه و بازسازی اعتاب مقدسه بودیم.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات گیلان، با تاکید بر لزوم تحقق شعار «هر گیلانی سالانه ۷۵۰۰ تومان» این ستاد در سال ۱۴۰۱، متذکر شد: از عموم مردم گیلان می‌خواهیم به این پویش بپیوندند و سرانه ۷۵۰۰ تومان را در امر جمع آوری نذورات اجرایی کنند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت کشاورزی در امر نذورات، تصریح کرد: سال گذشته ۲۰ تن برنج نذری جمع آوری کردیم؛ همچنین کارخانجات دولتی و خصوصی نیز در امر نذر مشارکت دارند.

دوهندو، با اشاره به درگاه پرداخت «#۴*۷۲*» ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات افزود: مردم می‌توانند نذورات نقدی خود را به شماره حساب ۰۱۰۶۰۶۹۷۹۷۰۰۰ یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۴۹۷۵۷ بانک ملی واریز کنند.

وی آموزش و پرورش، فضای مجازی، نیرو‌های مسلح، بخش خصوصی و دولتی، خیرین حرم ساز و ... را از دیگر ظرفیت‌های نذر دانست و خاطرنشان کرد: استان گیلان معین توسعه و بازسازی مرقد مطهر امامین عسکرین در سامراست.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه جمع آوری نذورات و کمک به ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و زیارت نیابتی و خادم ستاد و ... به سایت atabat.org مراجعه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار