بازداشت ۲۰۰ فلسطینی طی تنها دو هفته اخیر

مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که طی دو هفته اخیر، نظامیان صهیونیست ۲۰۰ شهروند فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.
کد خبر: ۵۱۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴ - 14April 2022
بازداشت ۲۰۰ فلسطینی طی تنها دو هفته اخیربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطین، امروز (پنجشنبه، ۱۴ آوریل)، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز ماه آوریل جاری تاکنون، (تن‌ها طی دو هفته) بیش از ۲۰۰ فلسطینی را بازداشت کرده است.
 
به نوشته خبرگزاری فلسطینی «معا»، نظامیان صهیونیست، تنها امروز، ۳۰ فلسطینی از جمله برادران شهید «شأس کممجی» که صبح امروز در جنین به شهادت رسید، را بازداشت کرده‌اند و به مکانی نامعلوم انتقال داده‌اند. ضمن این‌که هنوز روند بازداشت شهروندان فلسطینی در سایه تشدید تنش جاری در کرانه باختری ادامه دارد.
 
شهید شأس کممجی برادر اسیر «ایهم کممجی» است که چندی پیش به همراه پنج اسیر دیگر موفق به فرار از زندان فوق امنیتی «جلبوع» شده بود و پس از چندی مجددا بازداشت شد.
 
 مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطین همچنین اعلام کرد که اشغالگران از اول ماه جاری میلادی، شهروندان فلسطینی را در تمامی استان‌ها هدف قرار دادند، اما عمده تمرکز صهیونیست‌ها بازداشت شهروندان فلسطینی ساکن قدس و جنین است. ضمن این‌که شماری از فلسطینی‌های دستگیر شده مجروح هستند که «نور الدین جربوع»، «أسید حمایل»، «نسیم شومان» و «دانیال الجابر» از جمله آن‌ها هستند و در بیمارستان‌های غیرنظامی تحت بازداشت صهیونیست‌ها هستند.
 
بنا بر این گزارش، اکثریت بازداشت‌شدگان از لحظه دستگیری تا بازجویی، مورد آزار و شکنجه برنامه‌ریزی شده قرار گرفتند، علاوه بر آن خانواده‌های آن‌ها نیز با تخریب وسایل داخل منازل در چارچوب مجازات دسته‌جمعی مورد آزار و تهدید قرار گرفتند.
 
پایگاه عبری «والا» چند روز پیش گزارش داد که از ابتدای ماه ژانویه سال جاری میلادی، بیش از ۱۱۰۰ فلسطینی به ظن دست داشتن در آنچه «فعالیت‌های تروریستی» خوانده شده، دستگیر شده‌اند که از این تعداد حدود ۸۰۰ نفر تا حدود یک ماه پیش و مابقی طی هفته‌های اخیر بازداشت شده‌اند.
 
این پایگاه عبری این تعداد دستگیری در مدت زمان کوتاه تقریبا سه ماه و نیمه را «جهشی چشمگیر» خواند و اشاره کرد که سال گذشته، بیش از ۲۲۰۰ فلسطینی در سراسر کرانه باختری دستگیر شدند و این در حالی است که تا اواسط ماه آوریل جاری ارتش رژیم صهیونیستی حدود نیمی از این تعداد را بازداشت کرده است. 
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار