وزیر بهداشت:

جامعه پزشکی در راستای عمل به آرمان‌های بلند شهدا، در خدمت مردم کشور است

وزیر بهداشت گفت: جامعه پزشکی همراه با سایر ارگان‌های نظام در خدمت مردم کشور بوده است و در راستای پیاده‌سازی آرمان‌های بلند شهدا، امام خمینی (ره) و رهبری انقلاب بوده است.
کد خبر: ۵۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴ - 22August 2015

جامعه پزشکی در راستای عمل به آرمان‌های بلند شهدا، در خدمت مردم کشور است

به گزارش سرویس اجتماعی دفاع پرس، "حسن قاضیزاده هاشمی" وزیر بهداشت در نشست اعضای هیأت علمی دانشگاههای علوم پزشکی با رئیس قوه قضاییه، گفت: جامعه پزشکی ایران در دوران انقلاب، دفاع مقدس و سالهای پس از آن کارنامهای درخشان از خود به یادگار گذاشته است و حتی خدمات این جامعه فراتر از مرزها فرستاده شده است.

وی با اشاره به دفاع جامعه پزشکی از انقلاب در طول سالهای گذشته افزود: جامعه پزشکی همراه با سایر ارگانهای نظام در خدمت مردم کشور بوده است و در راستای پیادهسازی آرمانهای بلند شهدا، امام خمینی (ره) و رهبری انقلاب بوده است.
 
هاشمی تأکید کرد: به نظر میرسد دولت با توجه به هدف قرار دادن بهبود اوضاع بهداشتی و درمانی خدمات مناسبی انجام داده است که البته کافی نیست و باید فکری برای استمرار این خدمات کرد.
 
وزیر بهداشت گفت: سیاستگذاران و قانونگذاران باید تلاش کنند تا دستاوردهای طرح تحول سلامت پایدار بماند و عقبماندگی کشور و به خصوص مناطق محروم در عرصه خدمات پزشکی با سرعت بالایی مرتفع شود.
 
وی خاطرنشان کرد: رئیس قوه قضاییه در دو سال گذشته در سطوح بالای کشوری و نیز گسترش عدالت در حوزه سلامت بسیار تلاش کرده است و نقش زیادی در این حوزه داشتند.
 
هاشمی خاطرنشان کرد: در دستگاه قضا اجرای برخی احکام متوقف به نظر پزشک به عنوان کارشناس است و از طرف دیگر صیانت از حقوق مردم در حوزه بهداشت و پیشگیری از عوامل و اقدامات زیانآور نیز متوقف به حمایت قوه قضاییه است.
 
وزیر بهداشت گفت: بنابراین این همکاری ضروری است و ما بدون حمایت قوه قضاییه نمیتوانیم حقوق مردم را تأمین کنیم به علاوه اینکه حمایت از جامعه پزشکی نیز نیازمند همکاری قوه قضاییه است.
 
وی گفت: رئیس قوه قضاییه تلاش زیادی داشتند که از حقوق پزشکان همچون سایر افراد حمایت شود و خود من نیز در جلسات خصوصی و عمومی و بخشنامهها تلاشهای رئیس قوه برای برآورده شدن این موضوع را دیدهام و امیدوارم بیش از پیش این حمایتها افزایش یابد.
 
هاشمی تصریح کرد: تغییر فرهنگ قضایی و سودجویی در این عرصه که متأسفانه در ایران و بسیاری کشورها به فرهنگ تبدیل شده است ایجاب میکند رابطه تنگاتنگی بین جامعه پزشکی و وزارت بهداشت به طور عام و قوه قضاییه وجود داشته باشد.
 
وزیر بهداشت تأکید کرد: در نظر داریم در بحث غذا، هوا و آب آشامیدنی که جزو عوامل بیماریزا و عامل بیماریهای غیرواگیر هستند ورود کنیم.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار