امام جمعه سرپل ذهاب:

مکتبی بودن و مردمی بودن از ویژگیهای بارز ارتش است

حجت الاسلام «فاطمی نسب» گفت: مکتبی بودن و مردمی بودن از ویژگیهای بارز ارتش جمهوری اسلامی ایران است و همین ویژگی ها باعث محبوبیت و مقبولیت ارتشیان در قلوب مردم کشور شده است .
کد خبر: ۵۱۶۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴ - 15April 2022

مکتبی بودن و مردمی بودن از ویژگیهای بارز ارتش استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «جواد فاطمی نسب» امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به دهه گرامیداشت ارتش و تبریک بمناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش و حماسه سازی های نیروی زمینی همیشه قهرمان ارتش اظهارداشت: مکتبی بودن و مردمی بودن از ویژگیهای بارز ارتش جمهوری اسلامی ایران است و همین ویژگی ها باعث محبوبیت و مقبولیت ارتشیان در قلوب مردم کشور شده است .

وی افزود : ارتش در طول دوران دفاع مقدس دین خودرا به انقلاب ادا کرد و پس از جنگ تحمیلی نیز در حراست از مرزها با توان بالای دفاعی آماده قطع کردن دست دشمنانی است که قصد تعرض به خاک کشور را داشته باشند.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: نیروهای ارتشی در صحنه های مختلف داخلی هم همواره یار و یاور مردم بوده اند و در حوادث مختلفی همچون زلزله سرپل‌ذهاب به سرعت در کنار سایر یگانهای نظامی و انتظامی و نهادهای امدادی به یاری مردم شتافتند و صحنه های بی بدیلی را در اذهان مردم این دیار به یادگار گذاشتند و محبوبیت و مقبولیت خودرا در دل مردم بیشتر کردند و مردم همواره قدردان این عزیزان هستند .

وی با اشاره به آمادگی و توان بالای دفاعی ارتش در دفاع از کشور اذعان داشت : ارتش و سایر قوای مسلح کشور امروز در اوج آمادگی بسر می برند و آماده هستند تا در هر سطحی با تهاجمات دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب مقابله کرده و به تمام کسانی که چشم طمع به این آب و خاک دارند درسی فراموش نشدنی دهند .

خطیب جمعه شهرستان در ادامه با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با کارگزاران نظام اظهارداشت : رهبر انقلاب در دیدار رمضانی خود با کارگزاران نظام توصیه های راهبردی و کاربردی ،معرفتی ، اخلاقی و مدیریتی را در ابعاد داخلی و خارجی و در عرصه های مختلف سیاست خارجی و داخلی ، فرهنگی ، اقتصادی و ... ارائه نمودند .

فاطمی نسب ادامه داد: مردمی بودن مسئولین همواره از تاکیدات رهبری معظم انقلاب اسلامی بوده است و دراین دیدار نیز بر مردمی بودن و مردمی ماندن مسئولین تاکید داشتند .

امامجمعه شهرستان سرپل ذهاب در ادامه بااشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص مشکلات کشور اذعان کرد : رهبر معظم انقلاب همواره مشکلات کشور را به مسئولین گوشزد کرده و بر رفع آنها تاکید نموده اند و دراین جلسه نیز به توجه مسئولین به امور و مسائل زیربنایی کشور تاکید کردند .

وی تصریح کرد : شرکت های دانش بنیان ، حمل و نقل جاده ای و ریلی ، نوسازی صنایع ، حل مشکلات آب و ... از دیگر موضوعاتی بود که رهبر انقلاب در جلسه با کارگزاران نظام به آن پرداخته و برنامه ریزی در این بخشها را مطالبه نمودند.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب در ادامه با تبریک فرارسیدن میلاد کریم اهل بیت اظهارداشت : امام حسن مجتبی علیه السلام مجمع فضائل اخلاقی است و در روایتی از پیامبر اسلام ( ص) نقل شده است که پیامبر فرمود اگر فضیلت بصورت یک انسان مجسم در آید ، آن حسن (ع) خواهد بود اگر فضیلت را تصور کنند تصویر آن حسن (ع) است .

وی افزود : کریم اهل بیت عصمت و طهارت در بخشندگی بسیار بخشنده بود و همسایه داری ، مردم داری و قدرشناسی از خصوصیات بارز آن حضرت است .

فاطمی نسب در بخش دیگری از سخنان خود به شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت : شب‌های قدر فضیلت‌های بسیاری دارد و تقدیر یکسال آینده انسان در این شب‌های مبارک مقدر می شود و لذا باید از فضیلت این لیالی مبارک بهترین بهره برداری را کرد.

وی افزود : ملائکه در شب قدر مقدرات تمام عوالم و موجودات را به خدمت امام زمان (عج) که حسابدار خداوند است می آورند یعنی مقدرات از مقام الهی به قطب عالم امکان ، خزانه دار عالم و ولی امر عالم نازل می شود تا همه مخلوقات رزق و تقدیر یکساله خود را ازدست مبارک امام عصر ارواحنا فداه دریافت کنند امام زمان (عج) حسابدار تمام نظام خلقت است و هرچه که به هر مخلوقی می رسد از وجود مقدس امام زمان (عج) نشات می گیرد .

امام جمعه شهرستان شهرستان مهمترین عمل در شب قدر را تفکر و فکر کردن دانست و افزود : تفکر مهمترین عمل در شب قدر است و آن هم تفکری است که در مسیر تکامل معنوی انسان باشد اینکه انسان تفکر کند که هدف از آفرینش چیست ارزش انسان چیست و از چه راهی می تواند به خداوند نزدیک شود .

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار