مراسم چهلمین روز شهید «احسان کربلایی‌پور» در قم برگزار شد

مراسم چهلمین روز شهادت شهید مدافع حرم «احسان کربلایی‌پور» با حضور خانواده‌های معظم شهدا در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳ - 15April 2022

مراسم چهلمین روز شهید «احسان کربلایی پور» در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم چهلمین روز شهادت شهید مدافع حرم «احسان کربلایی پور» با حضور خانواده‌های معظم شهدا در قطعه شهیدان مدافع حرم گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برگزار شد.

حجت الاسلام حاج احمد پناهیان از راویان دفاع مقدس طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: شهادت شهید لطفی و شهید کربلایی پور و دیگر شهیدان از مقدمات ظهور است.

وی افزود: افق نگاه بسیاری از شهدا و رزمندگان، نابودی اسرائیل و زدن ضربه نهایی است؛ اگر حجت خدا روی زمین نباشد زمین اهلش را فرو می‌برد لذا حضرت، ولی عصر (عج) نظارت دارند.

پناهیان با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس با شهدای انقلاب و شهدای انقلاب با شهدای زمان اهل بیت (ع) بسیار تفاوت دارند، ادامه داد: شهدای آخرالزمان فضیلت‌های بسیاری دارند، بین مقامات شهدا تفاوت‌های زیادی وجود دارد، چون اهداف و نقاط شهادت اثر متفاوتی دارد و به دست چه کسی شهید شوند نیز بسیار در مقامشان موثر است.

وی افزود: برخی برای امنیت کشور و عده‌ای برای گسترش اسلام شهید شدند و برخی نیز برای زمینه سازی ظهور شهید می‌شوند. شرافت شهدا، شهادت فی سبیل الله است. با بررسی آثار شهدا می‌بینیم که شهادت را از خدا خواستند و قبل از شهادت صاحب مقام شهادت شده‌اند.

راوی دفاع مقدس تاکید کرد: شهدا را تبدیل به خاطره نکنید، زیرا زنده و هنوز در حال مبارزه هستند و کار فرج را با سرعت پیش می‌برند، دشمنان خیال می‌کردند با شهادت ائمه (ع) آن‌ها از بین می‌رود، ولی آن‌ها زنده هستند و امروز در جبهه‌ها ما را راهبری می‌کنند.

وی تصریح کرد: از ویژگی دوران آخرالزمان جولان منافقین است، یهودیان و مشرکان و غرب در حال نابودی و رو به افول هستند، ولی باید مراقب منافقین داخلی بود.

پناهیان با بیان اینکه برخی خط عوض کردند لذا باید منافقین را شناخت و به مردم شناساند، ادامه داد: برخی منافقان در کشور در فضای مجازی در حال بزک کردن دشمن و مایوس کردن مردم از راه انقلاب و مبارزه هستند شهدا گردن تمام مردم و تاریخ حق دارند باید جوابگو باشیم.

در مراسم فوق، هادی خادم الحسینی ابیاتی را در وصف شهدا قرائت کرد؛ خانواده‌های شهدا، بسیجیان و عموم ارادتمندان فرهنگ ایثار و شهادت از حاضرین در این مراسم بودند.

شهید احسان کربلایی پور به همراه مرتضی سعید نژاد روز شانزدهم اسفند سال ۱۴۰۰ در جریان حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. پیکر مطهر شهید کربلایی پور بنا بر وصیت خودش در جوار مزار شهید لطفی نیاسر در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها