شهید شاخص فرهنگیان در سال ۱۴۰۱ معرفی شد

«شهید سلیمی» رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۱ فرهنگیان معرفی شد.
کد خبر: ۵۱۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹ - 16April 2022

رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۱ فرهنگیان معرفی شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، از سوی سازمان بسیج فرهنگیان کشور شهید «علی‌اکبر سلیمی» رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۱ معرفی شد.

شهید «علی‌اکبر سلیمی جهرمی» متولد ۱۳۱۷ در جهرم استان فارس بود که مبارزه با رژیم پهلوی را از سال ۱۳۳۲ شروع کرد؛ وی علاقه زیادی به تحصیل داشت و در دانشسرای عالی مقدماتی دوره دید و معلم شد، بعد به تهران آمد و به دلیل مبارزات سیاسی که داشت با وجود اینکه در رشته پزشکی قبول شد، به دانشگاه راه نیافت.

شهید سلیمی جهرمی بعد‌ها در رشته زبان انگلیسی در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شد. وی مبارزات سیاسی خود را همراه گروه شهیدان رجایی و دستغیب ادامه داد. شهید علی اکبر سلیمی جهرمی از سال ۱۳۳۶ به عنوان آموزگار در دبستان‌های جهرم استخدام و به مدت ۲۳ سال در این مقطع در نقاط مختلف کشور، خدمت کرد و در سال ۱۳۵۹ مدتی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بود.

شهید سلیمی جهرمی از مؤسسین انجمن اسلامی معلمان بود و در تشریف‌فرمایی امام خمینی (ره) به ایران شرکت فعال داشت؛ وی در ۲۵ فروردین ۱۳۶۰ طی حکمی از سوی شهید رجایی، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور شد؛ شهید سلیمی جهرمی سرانجام در حادثه بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری به همراه ۷۲ نفر دیگر از همراهانش به شهادت رسید.

گفتنی است شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد و دو مدرسه و یک خیابان به نام شهید علی‌اکبر سلیمی جهرمی در شهر‌های جهرم و تهران و سالنی به نام این شهید در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نامگذاری شده است.

یادمانی از این شهید عالی مقام و شهید کاظم موسوی در ساختمان مرکزی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برپاست.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار