دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

جنایت صهیونیست‌ها در حمله به «مسجد الاقصی»؛ کلید آغاز انتفاضه جدید

شکل‌گیری انتفاضه نوین و حضور شجاعانه و حماسه‌گونه جوانان و نوجوانان فلسطینی و مبارزه با اشغالگران صهیونیست به کابوس جدیدی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۱۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۰ - 17April 2022

تبدیل انتفاضه نوین به کابوس جدید رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به «مسجد الاقصی» موجب شد تا شاهد حضور حماسه‌گونه و شجاعانه جوانان و نوجوانان مبارز فلسطینی در «میدان مقاومت» در برابر تجاوزات و زیاده خواهی‌های رژیم صهیونیستی باشیم. در واقع این «انتفاضه» جدید را می‌توان رویدادی دانست که صهیونیست‌ها و سران آن‌ها از مدت‌ها قبل از وقوع آن از وقوع آن ترس و هراس داشتند.

این درگیری‌ها و حملات وحشیانه نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در شرایطی روی داد که وزارت بهداشت فلسطین در گزارشی فوری اعلام کرد که در اثر درگیری‌های پنجشنبه شب ۱۴ آوریل که میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها در «نابلس» واقع در «کرانه باختری» رویداده بود تعداد ۳۵ شهروند فلسطینی به شدت زخمی شدند.

نکته دیگر در اثبات تجاوزگری‌ها و وحشیگری‌های صهیونیست‌ها همین بس که سران و نظامیان صهیونیست بار‌ها و بار‌ها به «شهرک نشینان» اجازه دادند تا به «مسجد الاقصی» یورش برده و نسبت به آن هتک حرمت کنند. ضمن اینکه کشتار فلسطینی‌های بی دفاع در «کرانه باختری» و «نوار غزه» و همچنین مناطق دیگر فلسطین آن هم در «ماه مبارک رمضان» سندی دیگر در واقعیت‌های موجود مبنی بر جنایتکار بودن سران و نظامیان و حتی شهرک نشینان صهیونیست است.

اما در این بین چیزی که از همه ننگین‌تر و شرآورتر است طرح این موضوع از سوی مقامات رژیم صهیونیستی است که هدف از اقدامات تجاوزکارانه و وحشیانه خود را مبارزه با تروریسم عنوان می‌کنند. متاسفانه در این بین جامعه بین‌الملل و سازمان‌های بین‌المللی آنقدر از ضعف و ناتوانی در کنترل و مهار اقدامات تجاوزکارانه رژیم اشغالگر قدس برخوردار هستند که نه تنها کوچک‌ترین واکنشی به اقدامات آن‌ها نشان نمی‌دهند بلکه با سکوت رسانه‌ای خود از اقدامات آن حمایت هم به عمل می‌آورند.

از سوی دیگر «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی «جنبش حماس» با بیان اینکه ما در آماده باش کامل به سر می‌بریم گفت، ما همیشه برای مقابله با هرگونه تلاش برای هتک حرمت مقدسات بویژه «قدس شریف» در آمادگی کامل به سر می‌بریم. ضمن اینکه هیچگاه از تهدیدات اشغالگران صهیونیست نمی‌ترسیم.

نکته دیگری که خصومت و دشمنی بیش از پیش صهیونیست‌ها را با فلسطینیان نشان می‌دهد این است که چند روز قبل اسرائیل از طریق میانجیگران بین‌المللی به مقامات فلسطینی اعلام کرده بود که اجازه‌ای به شهرک‌نشینان افراطی جهت ذبح قربانی‌های خود در روز عید یهودی «پسح» در «مسجد الاقصی» نخواهد داد. اما سابقه اقدامات شهرک نشینان صهیونیست و حمایت‌های سران و مقامات اسرائیل از آن‌ها به خوبی نشان می‌دهد که اگر ایستادگی مقاومت نباشد شاهد ذبح قربانی توسط شهرک‌نشینان صهیونیست در «مسجد الاقصی» خواهیم بود.

تمامی این وقایع و حوادث چند روز گذشته در شرایطی روی داد که دیدیم در کمال تعجب نظامیان صهیونیست صبح روز جمعه ۱۵ آوریل برابر با ۲۶ فروردین در ادامه اقدامات وحشیانه خود در «مسجد الاقصی» به نمازگزارن فلسطینی حمله کردند و به دنبال آن درگیری‌های شدیدی میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان روی داد. نظامیان صهیونیست در جریان این درگیری‌ها از گاز‌های اشک‌آور و گلوله‌های جنگی علیه فلسطینیان نمازگزار در «مسجد الاقصی» استفاده کردند.

بر اساس آخرین اخباری که از حملات وحشیانه نظامیان صهیونیست به «مسجد الاقصی» منتشر شده نظامیان اسرائیلی بیش از ۱۵۰ فلسطینی را زخمی کرده و حدود ۳۰۰ نفر را بازداشت کردند. در جنایتکارانه بودن اقدامت نظامیان صهیونیست همین بس که آن‌ها در حمله به «مسجد الاقصی» از بمب‌های صوتی و گلوله‌های پلاستیکی علیه نمازگزاران فلسطینی استفاده کردند.

از طرف دیگر «فوزی برهوم» سخنگوی حماس در سخنانی، حمله وحشیانه اشغالگران به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد و هرگونه عواقب و پیامد خطرناک این جنایت متوجه دشمن صهیونیستی دانست و گفت، ملت فلسطین این بار نیز همانند گذشته بر دشمن پیروز خواهد شد و به یاری مسجد مبارک الاقصی و نمازگزاران خواهد شتافت.

در پایان باید گفت، نبرد در «مسجد الاقصی» نبردی برای تمامی فلسطینیان است و در این مسیر تمامی نیرو‌های مقاومت و ملت آزاده فلسطین با حضور در این مسجد مبارک با تمام توان و قدرت از آن دفاع خواهند کرد. بر این اساس باید گفت حمله وحشیانه به نمازگزاران فلسطینی جنایتی خطرناک است که تبعات و پیامد‌های خطرناک آن بدون شک فقط متوجه رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار