یادداشت/ سیروس فتح‌اله

جنایات جدید رژیم صهیونیستی؛ حرکت به سمت فروپاشی

اگر رژیم صهیونیستی به جنایات خود علیه فلسطینی‌ها ادامه دهند، با پاسخ غیرمنتظره و سریع مقاومت روبه‌رو شده و یک گام بلند دیگر به فروپاشی نزدیک‌تر خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۷ - 18April 2022

جنایات جدید رژیم صهیونیستی؛ حرکت به سمت فروپاشیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ صهیونیست‌ها اخیرا گزارشی را در رسانه‌های خود منتشر کردند، که این گزارش نشان می‌دهد، ارزش صادرات نظامی این رژیم به کشور‌های عربی که توافق عادی‌سازی روابط با آن‌ها امضا کرده‌اند، در سال ۲۰۲۱، حدودا به ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است.

اما این روز‌ها کام صهیونیست‌ها تلخ‌تر و خواب آن‌ها آشفته‌تر شده است؛ چون موجی از حملات بی‌سابقه فلسطینی‌ها در جنین که در شمال کرانه باختری واقع شده است، به یک‌باره شیرینی مصنوعی برقراری روابط با چند دولت خائن به آرمان فلسطین را برای آن‌ها تلخ کرده و آسایش و امنیت پوشالی آن‌ها را برهم زده است.

صهیونیست‌ها هیچ‌وقت فکر نمی‌کردند، روزی جوانان فلسطینی با سلاح‌های گرم شهرک‌های اسرائیلی را ناامن کنند. صهیونیست‌ها تصورشان بر این بود که با درگذشت نسل‌های گذشته، نسل جدید با واقعیت‌ها روبه‌رو می‌شود و از شور و هیجان آرمان‌گرایی و شهادت‌طلبی به سبک نسل‌های گذشته دست بر خواهد کشید؛ اما این در حالی است که نه‌تن‌ها شهادت‌طلبی و آرمان‌گرایی در نسل جدید کم‌رنگ‌تر نشده، بلکه سبک آن‌ها نسبت به نسل گذشته تغییر پیدا کرده و شجاع‌تر از اسلاف خود نیز شده‌اند.

چون در این چند روز گذشته شاهد هستیم که جوانان شجاع فلسطینی با عبور از لایه‌های سخت حفاظتی و امنیتی، به قلب دشمن را هدف قرار می‌دهند و نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها را با چالشی جدی مواجه کرده‌اند که این چالش علاوه بر اینکه یک نوع شکست سنگین برای نهاد‌های امنیتی و نظامی صهیونیست‌ها محسوب می‌شود، یک بی‌آبرویی گسترده نیز برای اشغالگران رقم زده است.

از سوی دیگر با بررسی حملات اخیر جوانان شجاع فلسطینی علیه صهیونیست‌ها به سه موضوع خیلی مهم می‌رسیم که بسیار قابل تامل است؛ وقتی هویت افرادی که دست به عملیات‌های استشهادی می‌زنند، را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که هیچ کدام از آن‌ها به گروه‌های مقاومت منتسب نیستند! یعنی در واقع صهیونیست‌ها نمی‌دانند با کدام یک از گروه‌ها و جریان‌های مقاومت روبرو هستند که با آن‌ها برخورد کنند؛ لذا صهیونیست‌ها از این به بعد، هر فلسطینی فارغ از هر گروه و جریانی را یک تهدید برای خود محسوب می‌کنند.

- صهیونیست‌ها سال‌هاست که تلاش می‌کنند در بین شهرک‌نشینان این تفکر را القا کنند که در هر صورت حملات مسلحانه حماس را که بیشتر از نوار غزه نشأت می‌گیرد، خنثی می‌کنند و جای نگرانی نیست؛ اما غافلگیری آن‌ها در عملیات‌هایی که اخیرا در کرانه باختری برنامه‌ریزی می‌شوند، این تفکر و امنیت پوشالی را زیر سوال برد.

- مقاومت اسلامی در نبرد شمشیر قدس نشان داد که نسبت به گذشته خیلی قدرتمند شده است و به صهیونیست‌ها اعلام کرد که در صورت تداوم جنایات علیه فلسطینی‌ها دست به تقابل نظامی تمام‌عیار با آن‌ها خواهد زد؛ لذا اخیرا شاهد تحرکات تنش‌زا و اعمال محدودیت‌های مجدد از سوی صهیونیست‌ها هستیم که این اقدامات مقاومت اسلامی را برای ورود به جنگ تمام‌عیار با صهیونیست‌ها تحریک می‌کند.

پس اگر رژیم صهیونیستی دست به جنایات خود علیه فلسطینی‌ها ادامه دهد، با پاسخ غیرمنتظره و سریع مقاومت روبه‌رو شده و یک گام بلند دیگر به فروپاشی نزدیک‌تر خواهد شد و شیرینی مصنوعی عادی‌سازی روابط با برخی از کشور‌های خائن به آرمان فلسطین، برای آن‌ها تلخ‌تر و تلخ‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار