نماینده ولی فقیه در مازندران:

فرهنگ آزادی زندانیان در جامعه تقویت بشود

«محمدی لائینی» گفت: آزادی زندانیان یکی از کارهای انسان دوستانه است که ریشه در فرهنگ دینی دارد و باید این فرهنگ در جامعه تقویت بشود.
کد خبر: ۵۱۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲ - 17April 2022

فرهنگ آزادی زندانیان در جامعه تقویت بشودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در آئین آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نیازمند که در زندان تیرکلای ساری برگزار شد، به اهمیت هدیه دادن در جامعه پرداخت و اظهار داشت: هدیه کردن عیب طرف مقابل بهترین است و هدیه آزادی نیز یکی از زیباترین هدیه‌هاست.

وی با بیان اینکه نباید جمعی از انسان‌ها در زندان، ندامتگاه، کانون اصلاح تربیت و اردوگاه‌ها قرار بگیرند، افزود: انسان نباید از آزادی محروم باشد و جای انسان در زندان نیست و همه دوستدار آزادی هستند و یکی از زیباترین هدیه‌ها، هدیه آزادی است.

محمدی لائینی با بیان اینکه کسانی از سر تقصیر و بخاطر بی‌فکری و لاابالی و امثال این خودشان را گرفتار می‌کنند، گفت: حوادث دست انسان نیست و وقتی که انسان دچار ضرر و زیان شد باید به فریاد این بخش از زندانیان رسید.

وی ادامه داد: گام برداشتن خیرین چه به صورت نهادی و چه شخصی برای آزادی زندانیان زیباست و امید است در پایان سال شاهد آزادی تعداد بیشتری از زندانیان باشیم.

محمدی لائینی با تقدیر از خیرین که در راه رضای خدا و دستور اولیای دین و انسانیت گام برمی‌دارند، اضافه کرد: این فرهنگ دینی است که انسان را وادار می‌کند به چنین گام‌های انسان دوستانه و باید فرهنگ دینی و ایمان را تقویت کنیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه نباید ایمان و اعتقاد به خدا و آخرت را ضعیف کنیم و نماز و مسائل دینی و عفاف و حجاب را باید جدی بگیریم، تصریح کرد: هر چه این فرهنگ دینی قوی تر باشد تولیدات آن بیشتر می‌شود و بخشی از آن گام برداشتن در این مسئله است.

وی هزینه کردن برای عبادت و زیارت را سرمایه گذاری برای یک بازدهی بسیار بالا در حوزه مسائل اجتماعی و حمایت‌های مالی و معنوی از همنوعان دانست و بیان داشت: باید عبادت، ایمان، دین و دین داری را جدی بگیریم و این افراد با آزادی از زندان نباید از دین، اخلاق، انسانیت، مروت، انصاف و حیا آزاد بشوند چراکه هر چه سرسپرده‌تر باشیم بازدهی بیشتر است و باید عبد و بنده و سرسپرده خدا باشیم تا چنین گام‌های خیری را برداریم.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: کسانی که آزاد شدند باید دین، دینداری، پایبندی به اخلاق، حجاب، نماز اول وقت، حلال خوری، چشم پاکی، دست پاکی، دامن پاکی و اخلاق را جدی بگیرند و خانواده‌های بی‌بند و بار را ایمان دار، دیندار و باورمند بار بیاورند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار